Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Med en reel lukning af nattelivet gennem det meste af året er der forsvundet et stort salg fra McDonalds' restauranter i de større byer. Til gengæld fortæller fastfoodkæden, at bilisternes besøg i bestillingsbanerne har reddet året. Her står kæden stærkt herhjemme, fortæller McDonalds' marketingdirektør i Danmark Marie Hürdum, skriver Fødevarewatch.dk.
"I forhold til krisen har vi klaret os fint igennem, ikke mindst fordi vi har drivethru. Vi har restauranter der er ekstremt hårdt ramt, men Danmark er i høj grad thrivethru-land ved næsten alle restauranter. Det matcher vores ekspertise i at få flyttet noget igennem systemet, når salget rykker fra restauranterne til bilerne," siger Marie Hürdum.
Alle 91 restauranter på fastfoodkædens danmarkskort er åbne under denne nedlukning, på nær én restaurant i Fisketorvet i København. Det seneste år har dog været meget forskellig for franchisetagerne rundt om i landet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025