Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Med en reel lukning af nattelivet gennem det meste af året er der forsvundet et stort salg fra McDonalds' restauranter i de større byer. Til gengæld fortæller fastfoodkæden, at bilisternes besøg i bestillingsbanerne har reddet året. Her står kæden stærkt herhjemme, fortæller McDonalds' marketingdirektør i Danmark Marie Hürdum, skriver Fødevarewatch.dk.
"I forhold til krisen har vi klaret os fint igennem, ikke mindst fordi vi har drivethru. Vi har restauranter der er ekstremt hårdt ramt, men Danmark er i høj grad thrivethru-land ved næsten alle restauranter. Det matcher vores ekspertise i at få flyttet noget igennem systemet, når salget rykker fra restauranterne til bilerne," siger Marie Hürdum.
Alle 91 restauranter på fastfoodkædens danmarkskort er åbne under denne nedlukning, på nær én restaurant i Fisketorvet i København. Det seneste år har dog været meget forskellig for franchisetagerne rundt om i landet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
- 
                            
Unge hotel- og restauranttalenter hædret på HORESTA Årsdag 2025
31-10-2025
 - 
                            
Fremtiden i fokus på rekordstor årsdag hos HORESTA
31-10-2025
 - 
                            
Rasmus Munk fra Alchemist vinder The Best Chef Awards for andet år i træk
31-10-2025
 - 
                            
Regeringen vil investere i turisme og stramme grebet om Airbnb
31-10-2025
 - 
                            
Nu åbner Rox Resort i Køge
31-10-2025
 - 
                            
Danhostel finder ny direktør med kædeerfaring
31-10-2025
 - 
                            
Fire arkitektteams i kapløb om nyt verdensarvscenter i Roskilde
31-10-2025
 - 
                            
Støj fra restaurantgæster skaber splid i Indre By
31-10-2025