Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Restaurations- og nattelivsbranchen ser igen ud til at blive ofret i kampen mod covid og alle dens gerninger. Og det endda midt i højsæsonen, hvor forretningerne er i gang med at indhente lidt af det forsømte fra de første faser af epidemien, skriver Politiken.
HORESTA oplyser, at december normalt er en af de vigtigste måneder for årsomsætningen.
”Vi så ind i en december, som så mere normal ud, men nu kan det være, at det hele bliver tabt på gulvet. At tale om en ulykkelig situation er en underdrivelse for den her branche, der har betalt den største regning for coronakrisen. Det vil have fuldstændig vilde konsekvenser; det vil være en katastrofe for os,” siger Kristian Nørgaard, politisk direktør i HORESTA.
Han undrer sig såre over, at sundhedsmyndighederne nu peger på lige præcis det værktøj i epidemikontrollen om at begrænse restauranter, barer og naklubber.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA foreslår register over Airbnb-udlejere
09-06-2026
-
Ny restaurantkæde skal koble natur og mad
09-06-2026
-
Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027
09-06-2026
-
Hotel Sanders fordobler overskuddet
09-06-2026
-
Hotelchef skifter til direktørpost i Skagen
09-06-2026
-
Skagen vil styrke sin gastronomiske position med Michelin-støtte
09-06-2026
-
Historisk hotel bliver del af international kæde
09-06-2026
-
Internationalt: Amsterdam hæver turistskatten markant
09-06-2026