Fra 1. november i år er restaurantplatformen, TheFork, som hører under TripAdvisor, hvor man kan læse anmeldelser og booke borde, ikke længere tilgængelig for danske brugere. Det skriver virksomheden i en meddelelse til deres brugere, fortæller BT.dk.

Ifølge restaurantplatformen så har det været en svær beslutning at stoppe arbejdet i Danmark. Men covid-19-pandemien, der har ramt restaurationsbranchen hårdt, har gjort udslaget:

”Vi var nødt til at gennemføre visse omkostningsreducerende foranstaltninger, der omfatter en reduktion af TheForks geografiske fodaftryk,” lyder det i meddelelsen.

Læs hele historien her.

HORESTA om kontant afregning: ”Giv os frihed til at sige ’nej tak’”

For mange hoteller og restauranter er det omkostningstungt og ressourcekrævende at modtage samt håndtere kontanter. Derfor har HORESTA i fællesskab med flere end 150 af branchens virksomheder i dag indrykket en annonce i Børsen med budskabet om, at det skal være frit for virksomhederne at afvise kontanter i alle døgnets timer, hvis den enkelte forretning ønsker det.

Pincho Nation klar med nye restauranter i 2023

Pincho Nation har i november åbnet to nye restauranter i Danmark. Begge steder er man kommet godt fra start takket være en stor lokal opbakning og interesse. Blandt andet havde 2.700 i Aalborg og 1.900 i Randers skrevet sig op på prebooking-lister, hvor de kunne få adgang til at booke bord en uge før åbning.

Log ind