Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
VisitVejle og MeetingVejle har modtaget HORESTAs Green Tourism Organization (GTO) for sin aktive indsats for at udvikle bæredygtig turisme.
”Vi er meget stolte over certificeringen fra HORESTA, som bygger på nogle års strategiske indsatser indenfor bæredygtig turisme. For at opnå certifikatet skal vi både arbejde internt og eksternt med indsatser, så vi har bl.a. miljøforbedret vores turistbureau og kontorbygning, og samtidig fokuseret på at skabe bæredygtige projekter” fortæller Maria Stilund Sommer, projektleder- og bæredygtighedsansvarlige hos VisitVejle og erhvervsturismeansvarlig hos MeetingVejle.
Siden 2018 har Vejle Kommunes turistafdeling VisitVejle arbejdet målrettet på bæredygtige initiativer indenfor turisme bl.a. ved at definere et fyrtårnsprojekt, som skal sætte Vejle på landkortet og tiltrække morgendagens ’grønne’ turister.
Det er både VisitVejle og MeetingVejle som har modtaget GTO certifikatet. VisitVejle arbejder med leisure turisme, og MeetingVejle koordinerer erhvervs- og mødeturismen i et partnerskab som involverer 10 private hoteller og event venues samt Vejle Kommune.
”Vi kan godt sige at hotelpartnere har medvirket til at vi fik GTO’et. Et af de vigtigste kriterier er at hotellerne er miljøcertificerede bl.a. med Green Key, og hoveddelen af MeetingVejles hoteller er heldigvis grønne og bæredygtige” fortsætter Maria Stilund Sommer.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026