Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På onsdag - den 21. april - får restaurationer og barer igen lov til at åbne. Men for at komme ind og spise på restaurant eller nyde din fadøl på en bar, skal du have gyldigt coronapas med dig og forudgående bordbestilling, skriver Berlingske.
Hos HORESTA ser de især kravet om test ved indendørs servering som en udfordring, men også det nye krav om bordbestilling skal der findes en praktisk løsning på, da de har mange medlemmer, som ikke benytter bordbestilling.
”Jeg har for eksempel ikke hørt om nogen, der har bestilt bord på McDonald's eller for at gå på café eller pub. I hele den del af restaurationsbranchen er det jo ikke lige sådan, det foregår. Det virker lidt hovsa, at man ikke har tænkt over det. Man har måske tænkt på de traditionelle restauranter med bordbestilling. Jeg ved ikke, hvilke restauranter politikerne går på, men det lyder som om, det kun er dem, hvor man kan bestille bord,” siger Katia K. Østergaard, direktør i HORESTA.
Derfor håber HORESTA på en aftale, hvor man ikke behøver bordbestilling på en fastfoodrestaurant.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026