Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er stort set dødt i Odenses restaurationsmiljø. Lukkede cafeer, restauranter og diskoteker er en realitet for langt de fleste i branchen. Men enkelte steder i Odense valgte i weekenden alligevel at trodse myndighedernes forbud, og det er faldet flere medlemmer af Bevillingsnævnet i Odense for brystet, skriver TV2 Fyn.
”Vi står midt i en epidemi, så hvis man sætter andre folk i smittefare, er det fuldstændig utilgiveligt,” siger byrådspolitiker og medlem af Bevillingsnævnet i Odense Kommune Kristian Guldfeldt (K).
Fyns Politi har indtil videre tre gange udstedt en bøde på 5.000 kroner til de steder, der trodsede myndighedernes forbud, men både Venstre og Konservative ser gerne, at steder, der overtræder forbuddet, staffes endnu hårdere. De foreslår, at et brud på åbningsforbuddet skal koste bevillingen.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA foreslår register over Airbnb-udlejere
09-06-2026
-
Ny restaurantkæde skal koble natur og mad
09-06-2026
-
Fødevaremoms kan blive udskudt til efter 2027
09-06-2026
-
Hotel Sanders fordobler overskuddet
09-06-2026
-
Hotelchef skifter til direktørpost i Skagen
09-06-2026
-
Skagen vil styrke sin gastronomiske position med Michelin-støtte
09-06-2026
-
Historisk hotel bliver del af international kæde
09-06-2026
-
Internationalt: Amsterdam hæver turistskatten markant
09-06-2026