Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Gabende tomme restauranter og hotelværelser under coronakrisen har været et hårdt slag for service, turisme, hotel og restaurationsbranchen. Der er dog lys i mørket for de trængte fag. 3F, HORESTA og Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering er nemlig gået sammen for at sikre, at de mange hjemsendte medarbejdere i branchen har kunnet bruge nedlukningsperioden på at dygtiggøre sig, skriver Jydske Vestkysten.

HORESTAs regionalformand i Syddanmark, Sten Slot, ser online opkvalificering som noget, der skal satses endnu mere på fremadrettet.

”Det gælder om at udnytte de dårlige tider til at gøre medarbejderne dygtigere, så flere kan komme tilbage i job. Coronakrisen har lært os, at både møder og opkvalificering sagtens kan foregå bag en skærm. Fremover kan det være noget med at kombinere fjernundervisning med, at man så til sidst skal møde fysisk op til en afsluttende prøve et sted, siger han.

3F, Horesta og Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering er gået sammen for at sikre, at de mange hjemsendte medarbejdere i blandt andet restaurationsbranchen har kunnet bruge nedlukningsperioden under coronakrisen på at dygtiggøre sig.

Log ind