Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

For 15 år siden skulle man nok være en dedikeret madentusiast, hvis man fandt kameraet frem for at fotografere anretningen på den tallerken, man fik serveret hos en café eller en restaurant. I dag ligger telefonen måske allerede fremme, når tjeneren serverer maden, og det er (i nogle kredse) helt normal social adfærd at tage billeder af anretningen - som regel med det formål at dele det med sine virtuelle venner på de sociale medier, fortæller Nordjyske Stiftstidende Aalborg.

Det er især på Instagram, man finder de æstetiske, nøje udvalgte og velkomponerede billeder af livets små visuelle øjeblikke. Og den tendens er uundgåelig, hvis man er et spisested, der ønsker at været noget ved musikken.

”Vi oplever, at det i dag ikke kun handler om det gode håndværk, det er også vigtigt, at man formår at markedsføre sit produkt, så det ser lækkert ud. Det virker meget effektivt, når andre gæster deler billeder af for eksempel mad, så kommer det længere ud. At der er Instagram-venlige settings er alfa og omega - især hvis man vil ramme en yngre målgruppe,” siger Freja Brandhøj, der er politisk konsulent ved HORESTA.

Log ind