Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Madlavning lå lavt på listen over, hvad danskerne foretog sig den 1. januar, men til gengæld tårnede burger både de kinesiske og indiske menuer på bestillingslisterne blandt Just Eats 2.400 restaurant-partnere.
”Det er næsten blevet en lige så stor tradition at få takeaway den 1. januar som kransekage nytårsaften. Derfor havde vi kridtet leverings-skoene og stod klar til en af de travleste dage på året, da 2020 for alvor satte i gang. Der var mange nye tal her på årets første dag. Udover de mange bestillinger på det kinesiske og indiske køkken sammenlignet med en almindelig dag, steg antallet af bestillinger på burgere på årets første dag gevaldigt i år, faktisk 20 pct. mere på burger cuisine sammenlignet med 1. januar 2019”, siger Carsten Boldt, adm. direktør hos Just Eat.
Antallet af takeaway-bestillinger steg markant den 1. januar 2020. Særligt salget af burgere, der ikke bare slog de almindelige dage i 2019, men også var 20 pct. højere end 1/1 2019.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025