Madlavning lå lavt på listen over, hvad danskerne foretog sig den 1. januar, men til gengæld tårnede burger både de kinesiske og indiske menuer på bestillingslisterne blandt Just Eats 2.400 restaurant-partnere. 

”Det er næsten blevet en lige så stor tradition at få takeaway den 1. januar som kransekage nytårsaften. Derfor havde vi kridtet leverings-skoene og stod klar til en af de travleste dage på året, da 2020 for alvor satte i gang. Der var mange nye tal her på årets første dag. Udover de mange bestillinger på det kinesiske og indiske køkken sammenlignet med en almindelig dag, steg antallet af bestillinger på burgere på årets første dag gevaldigt i år, faktisk 20 pct. mere på burger cuisine sammenlignet med 1. januar 2019”, siger Carsten Boldt, adm. direktør hos Just Eat.

Antallet af takeaway-bestillinger steg markant den 1. januar 2020. Særligt salget af burgere, der ikke bare slog de almindelige dage i 2019, men også var 20 pct. højere end 1/1 2019.

Udespise-branche oplever voldsomt boom

Tal fra HORESTA viser, at danskerne gennemsnitligt spiser mad udefra 1,6 gange om ugen, skriver B.T. Danskernes appetit på at spise ude er blevet så voldsom, at hele branchen oplever et massivt boom.

Markedet for hurtig mad er umætteligt

Det danske takeawaymarked har på ti år fordoblet sin omsætning fra to til fire milliarder kroner. Tendensen luner godt hos takeawayplatformenes dominerende spiller, Just Eat, som i dag sidder på en online-markedsandel på 75 procent., skriver Berlingske.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne