2011 løb restaurantfestivalen Dining Week I af stablen for første gang, skriver Berlingske. 56 københavnske restauranter deltog og gav restaurantgæster mulighed for at spise en treretters menu til 200 kroner. Siden er festivalen vokset, og i år kan Dining Week, der de første tre år kun foregik i København, fejre 10-årsjubilæum med et udbud på 237 restauranter fordelt over 55 byer i hele landet.

I år forventer Dining Week at sælge over 110.000 billetter. Ifølge Nadeem Wasi, der er medlemschef i HORESTA, er det kulinariske liv i København eksploderet sideløbende med Dining Week. Fra 2008 til 2018 er restauranters omsætning i København og omegn steget med 80 procent, fra knap 9 mia. kroner til lidt over 16. mia. kroner. Og HORESTA hører både positiv og negativ feedback fra spisestederne.

”Der er mange, der oplever, at de ikke får den forventede meromsætning efterfølgende, fordi der på grund af det store udbud kan gå lang tid, før man kommer igen. Men vinterferien er typisk en periode på året, hvor man har mere luft, så det er en god mulighed for at få brandet sin restaurant i den uge alligevel,” siger Nadeem Wasi.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne