Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
2011 løb restaurantfestivalen Dining Week I af stablen for første gang, skriver Berlingske. 56 københavnske restauranter deltog og gav restaurantgæster mulighed for at spise en treretters menu til 200 kroner. Siden er festivalen vokset, og i år kan Dining Week, der de første tre år kun foregik i København, fejre 10-årsjubilæum med et udbud på 237 restauranter fordelt over 55 byer i hele landet.
I år forventer Dining Week at sælge over 110.000 billetter. Ifølge Nadeem Wasi, der er medlemschef i HORESTA, er det kulinariske liv i København eksploderet sideløbende med Dining Week. Fra 2008 til 2018 er restauranters omsætning i København og omegn steget med 80 procent, fra knap 9 mia. kroner til lidt over 16. mia. kroner. Og HORESTA hører både positiv og negativ feedback fra spisestederne.
”Der er mange, der oplever, at de ikke får den forventede meromsætning efterfølgende, fordi der på grund af det store udbud kan gå lang tid, før man kommer igen. Men vinterferien er typisk en periode på året, hvor man har mere luft, så det er en god mulighed for at få brandet sin restaurant i den uge alligevel,” siger Nadeem Wasi.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025