Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Burgerkæden Halifax, der netop har introduceret 13 nye produkter til detailhandlen, planlægger at udvide sit sortiment med veganske burgerbøffer, skriver FødevareWatch.dk.
I Halifax' 12 restauranter er salget af veganske bøffer steget fra at udgøre 3 pct. af det samlede burgersalg for fem år siden til i dag at udgøre 13 pct.
"Det er vildt positivt, at lysten til omstilling er der i markedet. Det er lige præcis nu, vi skal stå klar og levere på det. Alt andet ville være fuldstændig fjollet," siger direktøren.
Markedet for plantebaserede burgerbøffer er præget af en vis hype med stigende konkurrence fra mange nye spillere, der iler til. Globalt går giganter som amerikanske Impossible Foods og Beyond Meat forrest, mens Naturli Foods dominerer i Danmark. Nu står endnu en spiller altså klar til at indtage det marked.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA Play: HimmerLand - Klar til fremtiden
03-07-2025
-
Hvornår er en medarbejder handicappet?
03-07-2025
-
Nyhedsbrevet går på sommerferie – lidt i hvert fald
03-07-2025
PRESSEKLIP
-
Noma planlægger pop up-eventyr i Los Angeles i 2026
03-07-2025
-
Tidligere Årets Kok bliver ny gastronomisk chef på Hotel Alsik
03-07-2025
-
VisitDenmark satser bredere: Udvider markedsføring til 14 lande
03-07-2025
-
Ny rekrutteringsaftale vækker optimisme på overenskomstdækkede hoteller
03-07-2025
-
Danske hoteller inviteres med i søgsmål mod Booking.com
03-07-2025
-
Subway ruller nye restauranter ud i danske storcentre
03-07-2025
-
Ny adm. direktør skal styrke Meyers’ bundlinje
03-07-2025
-
Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern
03-07-2025
-
Dragsholm Slot lander endnu et år med millionunderskud
03-07-2025