Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Nogle af nøglekriterierne for at lykkes som bæredygtigt konferencested eller bæredygtigt hotel er kommunikation, troværdighed, og det at medarbejderne fungerer som ambassadører, når de er på arbejde. Medarbejderne kan nemlig være en kæmpe ressource for hospitalitybranchen i den grønne omstilling, siger Trine Plambech, som er ansvarlig for Intelligent Bæredygtighed på Alexandra Instituttet, som hjælper virksomheder med den grønne omstilling til Erhvervsmagasinet CSR.

Men der skal naturligvis også konkrete og bæredygtige tiltag til, for at gæsterne føler, at et konferencested eller et hotel gør en forskel:

"Forbrugerne bekymrer sig om bæredygtighed og den grønne omstilling. Derfor ser vi flere og flere initiativer i branchen såsom at servere gårsdagens brød i ristet form til morgenbuffeten, generelt at begrænse mængden af mad i buffeten, og for eksempel at sætte gamle badeværelser i stand i stedet for at rive dem ned" siger Trine Plambech i denne udgave af podcasten Bæredygtig Business, som du kan lytte til her.

Læs mere og hør podcasten her.

Log ind