Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det danske cateringlandshold vandt onsdag guld ved OL for kokkelandshold i Stuttgart i Tyskland. Det er første gang nogensinde, at et dansk landshold vinder guld ved OL for kokkelandshold, skriver Ritzau.
Morten Andersen administrerende direktør for organisationen Dansk Gastronomisk Union har kort efter nyheden svært ved at sætte ord på præstationen. Men han betegner det som "sindssygt stort", at de seks kokke for cateringlandsholdet hiver OL-guldet hjem.
”Det er masser af træning. Den helt rigtige dedikation og indstilling. Det er teamwork. Det er ikke en enkelt person, der præsterer. Det er et helt team. Det er i høj grad den indstilling og den måde, de arbejder sammen på, der gør, at de vinder. Konkurrencen er så hård i toppen, at det er bittesmå detaljer, der gør forskellen. De er bare verdens bedste team,” siger Morten Andersen.
Cateringlandsholdet er med resultatet inde i en god stime. Således vandt holdet også bronze ved VM i 2018.
Hospitality Career-ambassadøren Oliver Knudsen er en del af Cateringlandsholdet. Se mere på kampagnens Instagram.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny minister vil videre med modernisering af planloven
25-06-2026
-
Grønt lys til nyt strandhotel på Sydsjælland
25-06-2026
-
Millionstøtte skal løfte natur og turisme ved Storebælt
25-06-2026
-
HORESTA sænker kontingentet for medlemmer
25-06-2026
-
Historisk hospital kan blive nyt hotelområde
25-06-2026
-
Lufthavn venter rekordsommer med 10 mio. passagerer
25-06-2026
-
Hotelgigant vil vokse yderligere i Norden
25-06-2026
-
HORESTA: Lejecykler skal ikke blive en forhindring i gadebilledet
25-06-2026