Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

McDonald’s lancerede i januar kampagnen Happy Meal Readers, hvor familierne altid har muligheden for at vælge en børnebog i stedet for et stykke legetøj. Målsætningen er at bidrage til at øge læselysten hos de danske børn, og McDonald’s forventer at uddele omkring 600.000 bøger alene i år. Kampagnen er blandt andet blevet lanceret gennem reklamefilm med Sofie Linde, skriver Middelfartavisen.dk.

Analysefirmaet Moos-Bjerre har evalueret kampagnen som en læseindsats og hæfter sig ved flere positive og spændende resultater.

”Der er interessante indikatorer på, at bogen når ud til grupper i samfundet, som ofte er underrepræsenteret i andre læsningsrettede indsatser. Undersøgelsen finder således for eksempel, at forældre med folke- og grundskolebaggrund uden videre uddannelse er blandt de grupper, hvor flest svarer, at de har talt om bogen efterfølgende. Vi vurderer derfor, at kampagnen har stort potentiale for at være en effektfuld læsestimulerende indsats”, siger adm. direktør og partner hos Moos-Bjerre A/S, Michael Moos-Bjerre.

Læs mere om historien her.

Unge udgør rygraden i sommerens servicejob

Over 220.000 unge under 25 år tager sommeren i brug til at tjene penge og samle erfaring – især i hoteller og restauranter. HORESTA understreger betydningen af de unge i højsæsonen.

Log ind