Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den internationale mødeindustri oplever konstant nye og skærpede krav fra mødearrangører og -deltagere. Nye digitale muligheder, fokus på klima og bæredygtighed og i særdeleshed på mindeværdige oplevelser er med til at udfordre møde- og konferencecentre.
Det er baggrunden for en eksklusiv workshop, som branchesammenslutningen Danske Konferencecentre nu afholder i samarbejde med mødeindustriens internationale organisation, IACC (International Association of Conference Centres). De to organisationer samarbejder tæt, og 67 af de flere end 100 partnere i Danske Konferencecentre er også medlemmer af IACC.
“IACC laver hvert år en undersøgelse, Meeting Room of the Future, som ser på trends og tendenser i mødeindustrien. Den seneste undersøgelse, som både fortæller noget om mødedeltagernes forventninger og konferencestedernes muligheder, er udgangspunktet for vores workshop, hvor IACC’s CEO, Mark Cooper, er tovholder i et panel med mødeeksperter og repræsentanter fra danske konferencesteder,” fortæller direktør i Danske Konferencecentre Marlene H. Sylvester-Hvid.
Workshoppen finder sted hos IDA Conference i København den 31. oktober og er primært for mødebookere med ansvar for mange og større arrangementer. Marlene H. Sylvester-Hvid forventer, at der bliver rift om det begrænsede antal pladser.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025