Klimaet optager danskerne i en sådan grad, at det, som i årtier har været sædvane, nemlig de daglige, obligatoriske linnedskift og rengøringer på hoteller, nu kan være en saga blot. I hvert fald hos hostelkæden a&o.

Fremover tilbyder a&o i Danmark deres gæster en gratis drink, hvis de sparer den daglige rengøring.

Det fortæller managing director i Danmark, Kasper Rønnow, der forventer, at rigtig mange danskere vil tage imod tilbuddet:

”Initiativet skal netop ses i sammenhæng med, at næsten alle vores kunder er blevet mere klimabevidste og ønsker at bruge færre ressourcer. Ved at reducere den daglige rengøring mindsker vi forbruget af vand og elektricitet. På blot to måneder sænkede vi antallet af daglige hotelværelsesrengøringer i Tyskland med 10.000. Vores forventning er, at mange af vores gæster vælger at undvære den daglige rengøring, fordi det ofte kan forekomme unødvendigt blot for et par dages overnatning”, siger Kasper Rønnow.

a&o, der er Europas største udbyder af hostels, har ansat en person til at udvikle kædens grønne profil. For at reducere sin CO2 udledning bygger virksomheden ikke nye hoteller, men overtager kun eksisterende ejendomme. Herudover stiller kæden en lang række bæredygtighedskrav til bl.a. produkterne i food and beverage-afdelingen og anvendelsen af klorin til linnedvask.

Undersøgelse: Så mange gæster stjæler hotelmadrasser

Det hører ikke til sjældenhederne, at gæsterne tager toiletartikler med sig fra hotelværelserne, men en ny rundspørge viser, at det ikke bliver ved det. Hoteller har mistet madresser, kunst, kaffemaskiner og meget mere, skriver Independent.co.uk.

Hotelvirksomhed baner vejen for innovativ markedsføring

Den danske hotelkæde, Zleep Hotels, er blandt de første virksomheder i Norden til at anvende et helt nyt og ganske interessant digitalt markedsføringsredskab. Et redskab der ikke før er set anvendt i kommercielle sammenhænge i Danmark. Redskabet er Facebookfiltre, og det banebrydende er, at Zleep Hotels fra dags dato udvider markedsføringsindsatserne med et skræddersyet Facebookfilter, som en af de første virksomheder i Norden.

Dansk topdirektør stoppet i international hotelkæde

Et år efter han begyndte som Senior Vice President for de foreløbig 35 Clarion-hoteller, et af de tre varemærker under Petter Stordalens hotelkoncern Nordic Choice Hotels, er danske Christen Bagger netop stoppet.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne