Fazer Food Services, der serverer 50.000 måltider om dagen i frokostkantiner over hele landet, går på line i en evindelig balancegang mellem ønsket om økologi og en konkurrencedygtig pris, skriver FødevareWatch.

Da virksomheden tilbage i 2010 besluttede sig for at gå efter bronzemærket i økologi, var det nemlig afgørende, at virksomheden kunne bibeholde sit prisniveau, lyder det fra adm. direktør Morten Hammerich.

"Det handler om at gøre alting smartere, så omlægningen bliver finansieret via højere udnyttelsesgrad af varerne. Vi behøvede ikke at gøre en hel masse," siger Morten Hammerich, der eksemplificerer:

Jeg har helt klart den holdning, at vi vil hellere kunne stå på mål for de 40 pct. end at levere sølvmærket til en højere pris og så miste kunden.

Læs hele historien her.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne