Fazer Food Services, der serverer 50.000 måltider om dagen i frokostkantiner over hele landet, går på line i en evindelig balancegang mellem ønsket om økologi og en konkurrencedygtig pris, skriver FødevareWatch.

Da virksomheden tilbage i 2010 besluttede sig for at gå efter bronzemærket i økologi, var det nemlig afgørende, at virksomheden kunne bibeholde sit prisniveau, lyder det fra adm. direktør Morten Hammerich.

"Det handler om at gøre alting smartere, så omlægningen bliver finansieret via højere udnyttelsesgrad af varerne. Vi behøvede ikke at gøre en hel masse," siger Morten Hammerich, der eksemplificerer:

Jeg har helt klart den holdning, at vi vil hellere kunne stå på mål for de 40 pct. end at levere sølvmærket til en højere pris og så miste kunden.

Læs hele historien her.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Kantinedirektørs opråb preller af hos detailkæderne

Søren Kanne, der er divisionsdirektør i kantinekoncernen Coor, mener, at de danske dagligvareaktører i langt højere grad skal træffe valg for forbrugerne for dermed at spille en større rolle i forhold til at nedbringe fødevarebranchens klimaaftryk på kloden. Det opråb giver ikke umiddelbart genlyd hos de detailaktører på det danske landkort, som FødevareWatch har talt med.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne