Fazer Food Services, der serverer 50.000 måltider om dagen i frokostkantiner over hele landet, går på line i en evindelig balancegang mellem ønsket om økologi og en konkurrencedygtig pris, skriver FødevareWatch.

Da virksomheden tilbage i 2010 besluttede sig for at gå efter bronzemærket i økologi, var det nemlig afgørende, at virksomheden kunne bibeholde sit prisniveau, lyder det fra adm. direktør Morten Hammerich.

"Det handler om at gøre alting smartere, så omlægningen bliver finansieret via højere udnyttelsesgrad af varerne. Vi behøvede ikke at gøre en hel masse," siger Morten Hammerich, der eksemplificerer:

Jeg har helt klart den holdning, at vi vil hellere kunne stå på mål for de 40 pct. end at levere sølvmærket til en højere pris og så miste kunden.

Læs hele historien her.

App viser vej til økologiske spisesteder

I 2019 har Fødevarestyrelsen fejret 10-året for Det Økologiske Spisemærke med både nyt grafisk design og landsdækkende forbrugerkampagne. Et af kampagnens budskaber har været at sætte spot på appen ”Økologiske Spisesteder”, der viser vej til restauranter, cafeer og hoteller med Det Økologiske Spisemærke.

Jespers Torvekøkken oplever stor stigning i efterspørgslen på vegetarmad

"Vi skal være med nu, ellers er vi færdige om fem år. Det er jeg slet ikke i tvivl om. Det kommer til at gå så hurtigt." Sådan formulerer adm. direktør i Jespers Torvekøkken, Ronny Saul, udviklingen, der foregår inden for det grønne køkken i fødevarebranchen, skriver FødevareWatch.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne