Neonlyset fra de små bogstaver, der er sat fast på et gitter over den svenske fastfoodkæde Zócalos madbod i et hjørne af Tivoli Food Hall i København, adskiller sig en del fra de skilte, som Søren Skydt-Nielsen og hans forretningspartner, Jimmy Seide Petersen, normalt har kigget på, når de er taget på arbejde de seneste år, skriver Børsen.

Nu har de købt både restauranten i Tivolis madhaller og rettighederne til Zócalo-brandet i hele Danmark for en ukendt pris, og de har allerede planlagt åbninger af to nye restauranter til næste år. De to ejere vil gøre kæden landsdækkende og vil åbne 25 restauranter de kommende år.

Ifølge HORESTA sker der lige nu en konsolidering i den danske restaurantbranche. Som tidligere beskrevet i Børsen viser en opgørelse, som HORESTA har lavet via tal fra Danmarks Statistik, at der er sket en opbremsning i restaurantbranchen, som de seneste år er buldret afsted med nye kæder og restauranter.

"Vi oplever lige nu nogle modsatrettede bevægelser i branchen, hvor nogle restauranter klarer sig relativt godt, men hvor andre har sværere ved at klare sig på grund af den stigende konkurrence," siger Nadeem Wasi, der er medlemschef hos HORESTA.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Nyt mærke: Skal I certificere jeres bæredygtige restaurant?

Bæredygtighed er på alles læber, men for forbrugerne er det svært at finde ud af, hvilke virksomheder hvor det bliver ved snakken. Derfor har HORESTA taget initiativ til ordningen Green Restaurant, som er en certificering af bæredygtige restauranter.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne