Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Interessen og fokus på fødevarer og mad stiger fortsat hos danskerne. Og aldrig tidligere har danskerne brugt så mange penge på at gå ud at spise, som de gør i disse år. Med denne udvikling er også kommet flere og flere allergikere.
Faktum er nemlig, at flere end 17 millioner mennesker i Europa lider af madallergi i en eller anden form, alene i Danmark er antallet af fødevareallergikere ifølge Sundhedsstyrelsens statusrapport fra 2017 steget med 327 procent over en 10-årig periode, hvilket virksomheder i hotel-, restaurant-og mødeindustrien i større og større grad skal tage højde for.
Michael Lykke har udviklet og lanceret appen Okayfood, en helt ny cloud-baseret digital service til restauranter, hoteller og cateringvirksomheder, som kan lette arbejdet med at håndtere de mange madønsker hos gæsterne. Han forklarer:
”Jeg fik ideen til at udvikle et værktøj, som kunne være til hjælp for både forbrugeren/ gæsten og for restauranten, hotellet eller mødestedet. Løsningen skulle naturligvis være digital og være praktisk og lette håndteringen af de mange individuelle madpræferencer, som hotel-og restaurantbranchen dagligt står overfor at skulle imødekomme i forhold til deres gæster. Man kan kort fortalt betragte Okayfood som en digital assistent, der sidder oppe i skyen og håndterer alt omkring gæsternes kostpræferencer for enten restauranten eller hotellet. Appen optimerer registreringsprocessen og sparer tid for det enkelte sted. Og gør det samtidig meget lettere og tryggere for gæsterne, som ved, at der er 100 procent styr på deres kostpræferencer”, fortæller han.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025