Interessen og fokus på fødevarer og mad stiger fortsat hos danskerne. Og aldrig tidligere har danskerne brugt så mange penge på at gå ud at spise, som de gør i disse år. Med denne udvikling er også kommet flere og flere allergikere.

Faktum er nemlig, at flere end 17 millioner mennesker i Europa lider af madallergi i en eller anden form, alene i Danmark er antallet af fødevareallergikere ifølge Sundhedsstyrelsens statusrapport fra 2017 steget med 327 procent over en 10-årig periode, hvilket virksomheder i hotel-, restaurant-og mødeindustrien i større og større grad skal tage højde for.

Michael Lykke har udviklet og lanceret appen Okayfood, en helt ny cloud-baseret digital service til restauranter, hoteller og cateringvirksomheder, som kan lette arbejdet med at håndtere de mange madønsker hos gæsterne. Han forklarer:

”Jeg fik ideen til at udvikle et værktøj, som kunne være til hjælp for både forbrugeren/ gæsten og for restauranten, hotellet eller mødestedet. Løsningen skulle naturligvis være digital og være praktisk og lette håndteringen af de mange individuelle madpræferencer, som hotel-og restaurantbranchen dagligt står overfor at skulle imødekomme i forhold til deres gæster. Man kan kort fortalt betragte Okayfood som en digital assistent, der sidder oppe i skyen og håndterer alt omkring gæsternes kostpræferencer for enten restauranten eller hotellet. Appen optimerer registreringsprocessen og sparer tid for det enkelte sted. Og gør det samtidig meget lettere og tryggere for gæsterne, som ved, at der er 100 procent styr på deres kostpræferencer”, fortæller han.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Tivoli vil løfte salg af mad og drikke med bredere udbud

Tivolis nye general manager for food&beverage Jakob Harreby Volquards har siddet i direktørstolen siden oktober 2019, og selv om han ikke vil komme ind på fremtidens konkrete tiltag, har han dog spottet, hvad der skal gøres anderledes for at optimere indtjeningen på segmentet.

Populær burgerbar flytter efter klager

I sommer åbnede den aarhusianske burgerkæde Burger Shack sin første burgerbar i København, som Politiken kvitterede med en seksstjernet anmeldelse. Nu er det dog blevet tid til at finde en ny lokation til baren. Det sker efter massive klager fra naboerne til grillen, skriver Ekstra Bladet ifølge FødevareWatch.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne