Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hallernes Smørrebrøds mest indbringende butik sælger for 1 mio. kr. per kvadratmeter årligt. Smørrebrødsbaren er placeret i en dobbeltstand på 25 kvadratmeter midt i Torvehallerne i det indre København, og her har minikæden på i alt fire forretninger formået at overhale detailbutikkerne indenom, ifølge medstifter og serieiværksætter Mikkel Sarbo, skriver FødevareWatch.dk.
Han sidder bl.a. som bestyrelsesmedlem i Coop og er dermed ikke ukendt udi detailbranchens kvadratmetersalg.
"Hvis du tager en dygtig detailbutik med en god, central placering i en større dansk by, vil den på minimum 600 kvadratmeter kunne omsætte i omegnen af 50 mio. kr. Det svarer til en årlig omsætning på godt 83.000 kr. for hver af butikkens kvadratmeter," siger medstifteren til FødevareWatch, der møder ham en tidlig morgen i Torvehallerne.
Laver Mikkel Sarbo sammenligningen med den gennemsnitlige restaurant i hovedstaden, bliver der brugt mellem 20-50 kvadratmeter til en omsætning på 1 mio. kr.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Minister: Turismen skal fylde mere i den offentlige debat
14-11-2025
-
Too Good To Go vinder frem i presset amerikansk marked
14-11-2025
-
H.C. Andersens Hus slår besøgsrekord i Odense
14-11-2025
-
Noma skifter retning og satser på produkter til forbrugerne
14-11-2025
-
Madklubben og Arla inviterer skoleklasser i køkkenet
14-11-2025
-
Københavnere kan følge historisk restaurering af Rundetårns kuppel
14-11-2025
-
Nyt hotel på vej i Nakskov med lokal investering
14-11-2025