Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny stor kampagne på sociale medier fra HORESTA og 3F skal nu være med til at få flere unge til at vælge en karriere som hotelreceptionist, smørrebrødsjomfru, tjener eller kok, skriver TV2 Lorry. Og der er i den grad brug for dem, fortæller HORESTA.
De kommende fire til fem år vil antallet af københavnske hotelværelser vokse med 50 procent - fra de nuværende cirka 20.000 til op mod 30.000. Det omfattende behov for mere arbejdskraft kommer efter, at hotelbranchen i forvejen har skreget efter nye medarbejdere i årevis.
Ifølge administrerende direktør i brancheorganisationen HORESTA, Katia K. Østergaard, er det tvingende nødvendigt også at kigge ud over landets grænser.
”Vi har helt sikkert brug for international arbejdskraft. Og det gælder både dem fra Europa - og dem uden for Europa. Og det har vi simpelthen, fordi arbejdsudbuddet herhjemme ikke er stort nok i forhold til de behov, vi har. I forvejen har vi vanskeligt ved at rekruttere. Der er simpelthen mangel på arbejdskraft - ikke mindst til vores branche. Hver tredje stilling søges forgæves - som det er lige nu”, siger Katia K. Østergaard.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024