Nets tester en ny betalingsløsning, hvor ansigtet bliver brugt i stedet for Dankortet. Testen skal hjælpe med at forstå, om folk er klar til at tage ansigtskendelse i brug som betaling, og hvor løsningen bedst kan gøre sig gældende. Det skriver FinansWatch.

"Vi skal forstå, om befolkningen er klar til det. Hvis det her ikke bliver til noget i morgen eller i det næste års tid, så er det ikke teknologien. Så er det mennesket. Vi tester det for at forstå, hvor det giver mening," forklarer Jesper Kildegaard Poulsen.

Det er udfordrende at få folk til at tage noget nyt og fremmed i brug, anerkender Jesper Kildegaard Poulsen. Med de seneste års sager om læk af persondata fra store it-virksomheder er der en vis skepsis overfor, hvor ens personlige oplysninger havner henne, og hvordan de bliver forvaltet.

"Mit gæt er, at når man er på McDonalds på deres nye selvbetjeningsmaskiner, køber man næsten det samme hver eneste gang. Hvad med, at du kom ind, og så tager den et billede og siger "Velkommen, skal det være det samme som sidst?" Der vil det være væsentligt mere naturligt med ansigtet end kortet."

Har du fået læst?

Trend: Kontaktløs betaling i kundens kop

Den engelske kaffekæde Costa Coffee har lavet et mål om at genanvende 500 millioner to-go kopper inden 2020. De oplyser, at der lige nu bliver brugt over 7 millioner to-go-kopper hver dag i Storbritannien, og at der samlet set ikke bliver genanvendt mere en 1 pct. af disse kopper.

Disse turister bruger flest penge på restaurant

Danmark er i de senere år blevet kendt som et gourmet-land med en stribe prisvindende restauranter. Om det er restauranterne, der lokker hongkongere til, skal være usagt, men turisterne fra den særlige administrative region i Kina lægger i snit mere end nogen andre på restauranterne.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne