Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Nets tester en ny betalingsløsning, hvor ansigtet bliver brugt i stedet for Dankortet. Testen skal hjælpe med at forstå, om folk er klar til at tage ansigtskendelse i brug som betaling, og hvor løsningen bedst kan gøre sig gældende. Det skriver FinansWatch.
"Vi skal forstå, om befolkningen er klar til det. Hvis det her ikke bliver til noget i morgen eller i det næste års tid, så er det ikke teknologien. Så er det mennesket. Vi tester det for at forstå, hvor det giver mening," forklarer Jesper Kildegaard Poulsen.
Det er udfordrende at få folk til at tage noget nyt og fremmed i brug, anerkender Jesper Kildegaard Poulsen. Med de seneste års sager om læk af persondata fra store it-virksomheder er der en vis skepsis overfor, hvor ens personlige oplysninger havner henne, og hvordan de bliver forvaltet.
"Mit gæt er, at når man er på McDonalds på deres nye selvbetjeningsmaskiner, køber man næsten det samme hver eneste gang. Hvad med, at du kom ind, og så tager den et billede og siger "Velkommen, skal det være det samme som sidst?" Der vil det være væsentligt mere naturligt med ansigtet end kortet."
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024