I 2007 gik fire venner sammen med ideen om at skabe deres egen kaffevirksomhed. De skød hver især 125.000 kr. i projektet og pantsatte deres lejligheder, så de samtidig kunne låne 600.000 kr. The Coffee Collective blev til virkelighed, skriver FødevareWatch.dk.

Lige siden har det københavnske kaffeselskab, der i dag både driver risteri og fire kaffebarer, haft vane for vækst – og det seneste år er ingen undtagelse. Her voksede selskabet for 12. år i streg, mens overskuddet blev mere end fordoblet, viser et nyt regnskab.

"Det er dejligt, og det får mig til at tro på, at vi har fat i det rigtige. Konkret betyder det, at vi ikke behøver at låne penge til den næste bar, vi skal åbne. Den kan vi faktisk finansiere selv," siger Peter Dupont, direktør og medstifter i selskabet.

Det er stort for os at nå hertil, når vi har startet det hele for meget små midler.

Sticks'n'Sushi må skrue ned for vækstblusset

Sticks'n'Sushi tager en dyb indånding efter flere års høj vækst. Den succesfulde sushi-kæde kommer ud af året med underskud og sætter de helt store ekspansionsplaner på pause. Fokus er nu på de tre kernemarkeder: Danmark, Storbritannien og Tyskland, skriver Berlingske.

Trend: Kontaktløs betaling i kundens kop

Den engelske kaffekæde Costa Coffee har lavet et mål om at genanvende 500 millioner to-go kopper inden 2020. De oplyser, at der lige nu bliver brugt over 7 millioner to-go-kopper hver dag i Storbritannien, og at der samlet set ikke bliver genanvendt mere en 1 pct. af disse kopper.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne