Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Det er blevet mere krævende at være jurist i en arbejdsgiverforening end tidligere. Det fortæller to advokater fra henholdsvis HORESTA og Finanssektorens Arbejdsgiverforening til AdvokatWatch.dk.

"Virksomhederne er blevet mere professionelle over tid. Jo mere professionelle vores medlemmer bliver, jo skarpere skal vi være. Vi skal hele tiden være et skridt foran, så vi kender indholdet af nye regler, der stilles spørgsmål til," siger juridisk chef og advokat i HORESTA, Karina Lindewald.

Hun fortæller, at HORESTA hele tiden uddanner medarbejderne via både interne og eksterne kurser. På den måde sikrer organisationen sig, at rådgivningskompetencer hele tiden er på højeste niveau, så de matcher de bedste overhovedet – også de store advokatkontorer.

Advarsel ved ubehageligt sprogbrug på arbejdspladsen

Et godt arbejdsmiljø forudsætter respektfuld kommunikation. Men hvad gør man som arbejdsgiver, hvis en medarbejder taler nedladende, bruger skældsord eller på anden måde bidrager til en ubehagelig omgangstone?

Log ind