Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Værtshusgængere kan ånde lettet op. Det historiske værtshus Hvide Lam i København er reddet fra lukning, skriver EB.dk. I oktober blev det ellers meldt ud, at nu var slut med at nyde en kold øl og ryge en smøg på den 200 år gamle beværtning.

Det er Nordens største barkoncern, Rekom Group, er trådt til som ny ejer, og Hvide Lam genåbner 21. november. Det oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Ifølge Adam Falbert, administrerende direktør i Rekom Group, er barkoncernen 'beæret' over at kunne overtage beværtningen.

”Hvide Lam har ligget i hjertet af København siden englændernes bombardement i 1807, så vi vil selvfølgelig føre historien og traditionerne videre omend med bedre styr på økonomien - så københavnerne også kan få øl og jazz de næste 200 år”, udtaler han.

Ny direktør på vej til Old Irish Pub

Stifterne Kristian Blak og Peder Blak træder ud af direktionen i Old Irish Pub. Advokat Anders Rubinstein overtager midlertidigt ledelsen, mens kæden søger en permanent administrerende direktør.

Ny app kan ændre alderskontrol og ID-tjek i branchen

Fra 3. juni kan gæster dokumentere alder og identitet direkte fra mobilen med den nye app AltID. Det kan få betydning for restauranter, barer, natklubber og hoteller, som fremover vil møde digitale aldersbeviser og ID-løsninger i hverdagen.

Log ind