Drop alkoholreklamerne - sådan lyder budskabet til de natklubber og barer, der reklamerer med gode priser på plakater og flyers på ungdomsuddannelserne. Budskabet kommer fra Ole Heinager der er formand for leder ved Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier.

Det er forbudt at reklamere med alkoholreklamer til unge under 18 år, men alligevel ender flere af reklamerne på opslagstavlerne på ungdomsuddannelserne, og det skal stoppes, mener Ole Heinager.

Hos HORESTA kender man godt til reklamerne. Her fortæller erhvervsjuridiskchef Kaare Friis Petersen:

”Det findes, men hvor meget ved vi ikke, og der er altid nogle, der ikke kender reglerne eller tænker ”går den, så går den”, og jeg vil helst tro, det er det første. Jeg har jævnligt folk, der ringer og spørger, hvor grænsen går.”

Sådan kan I bruge brandingkampagnen

Flere unge skal få øjnene op for mulighederne i hotel-, restaurant- og turisterhvervet, og det skal kampagnen ’Hospitality Career’, som HORESTA og 3F i sidste uge lancerede, være medvirkende til.

Minister vil finde nye løsninger på mangel på praktikpladser

Det går langsomt fremad med at skaffe flere praktikpladser på erhvervsuddannelserne. Men slet ikke hurtigt nok. Det mener børne- og undervisningsminister Pernille Rosenkrantz-Theil (S), som frygter for konsekvenserne for arbejdsmarkedet i fremtiden, hvis der ikke kommer mere fart på, skriver Ritzau.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne