Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Tivoli kunne i 2018 fejre sit 175 års jubilæum, og i jubilæumsåret lykkedes det også den gamle have at løfte både omsætningen og overskuddet. Det fremgår af selskabets regnskab, som er leveret fredag, ifølge Ritzau.

I jubilæumsåret introducerede Tivoli også den nye sæson "Vinter i Tivoli". Med den nye sæson har Tivoli nu åbent i alle kvartaler i året, hvilket følger strategien om at være en helårsvirksomhed. Helårsdriften af Tivoli Hjørnet og de øvrige forretninger i Tivoli er også en vigtig brik i denne strategi.

”En anden vigtig brik er brugen af salene, der i 2018 har haft knap 400.000 gæster, hvilket er det højeste nogensinde. Vinter i Tivoli blev godt modtaget og havde næsten 10.000 gæster pr. dag. Samlet havde haven åbent i 282 dage i 2018, hvilket er 39 mere end i 2017 og det højeste antal nogensinde,” noterer bestyrelsesformand Tom Knutzen i årsregnskabet.

For året landede nettoomsætningen på 1058,8 mio. kr. mod 938,5 mio. kr. i 2017. Driftsresultatet (EBIT) endte på 131,1 mio. kr. mod 104,7 mio. kr. året forinden, mens nettoresultatet løftede sig til 94,2 mio. kr. fra 78,5 mio. kr.

11 mio. kr. afsat til at styrke dansk kulturturisme

Regeringen tager første skridt i ny satsning på kulturturisme med konkrete anbefalinger og millionbevilling fra turismereserven. Fokus er på helårsturisme, samarbejde og international markedsføring.

Log ind