Et nyt miljømærke for bæredygtig turisme har set dagens lys. Navnet er Green Tourism Organization, og den første organisation til at få mærket er hovedstadens turistbureau Wonderful Copenhagen for en turismestrategi med fokus på både den økonomiske, sociale og miljømæssige side af bæredygtig turisme, skriver Fyens.dk.

For turisterne giver sådan en miljømærkning et pejlemærke, hvis man spørger Mikal Holt, der er daglig leder for Green Key og miljøchef i HORESTA.

”Der er fokus på bæredygtighed i øjeblikket. Vores mission er ikke at få folk til at stoppe med at rejse, men at få dem til at gøre det på en anden måde. Når man som turist går efter virksomheder, der gør en ekstra indsats for miljøet, er det en måde at sørge for, at man i fremtiden stadig kan dyrke de oplevelser, der er i forbindelse med turisme,” fortæller han.

Læs hele historien her.

Nyt projekt har brug for din hjælp: Vær med til at løse madspildsproblemet

Lad os blive endnu bedre til at udnytte råvarerne til fordel for miljøet og virksomhedernes økonomi. Sådan lyder ambitionen i et nyt projekt, som HORESTA, Hotel- og Restaurantskolen, DTU fødevareinstituttet, Stop Spild af Mad og PlanMiljø står bag. Her er målet at finde og sprede metoder til at optimere råvareudnyttelse og reducere madspild i selvstændige restauranter og hotelrestauranter.

Guides: Sådan inddrager du medarbejderne i kampen mod madspild

Ved du, hvor det meste madspild opstår i din virksomhed? Og hvordan inddrages medarbejderne i at håndterer problemet? Som en del af HORESTAs nye madspildsprojekt køres der en række indsatser for at inspirere virksomhederne til at nedbringe madspildet og gøre det til et fælles projekt blandt medarbejderne.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne