Et nyt miljømærke for bæredygtig turisme har set dagens lys. Navnet er Green Tourism Organization, og den første organisation til at få mærket er hovedstadens turistbureau Wonderful Copenhagen for en turismestrategi med fokus på både den økonomiske, sociale og miljømæssige side af bæredygtig turisme, skriver Fyens.dk.

For turisterne giver sådan en miljømærkning et pejlemærke, hvis man spørger Mikal Holt, der er daglig leder for Green Key og miljøchef i HORESTA.

”Der er fokus på bæredygtighed i øjeblikket. Vores mission er ikke at få folk til at stoppe med at rejse, men at få dem til at gøre det på en anden måde. Når man som turist går efter virksomheder, der gør en ekstra indsats for miljøet, er det en måde at sørge for, at man i fremtiden stadig kan dyrke de oplevelser, der er i forbindelse med turisme,” fortæller han.

Læs hele historien her.

Svensk klimabevidsthed kan ramme Københavns Lufthavn

Svenskerne forlader flyene som aldrig før. Hele 11 pct. droppede i sidste måned at rejse med fly på de svenske indenrigsruter - en udvikling, der kan være det første store tegn på, at forbrugerne for alvor begynder at vælge flyrejserne fra, skriver Berlingske.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne