Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Byernes primære rolle for kyst- og naturturister er at danne ramme om hyggeligt samvær. Det viser en ny analyse, der har undersøgt gæsternes bevægelsesmønstre i 19 byer i kyst- og naturturismen i Danmark.
Knap 30 pct. af analysens respondenter svarer top-of-mind, at de tager til byerne for at hygge sig med venner og familie. 35 pct. bruger mest tid på at opleve stemningen og atmosfæren, mens 30 pct. bruger mest tid på restaurant- og cafébesøg. Generelt viser analysen, at gæsterne gerne bruger tid på muligheder og aktiviteter, som byerne tilbyder under deres besøg i byen.
”Gæsterne besøger ofte byerne med få eller ingen konkrete planer for, hvad de vil lave – udover enkelte planlagte aktiviteter eller seværdighedsbesøg tager de oplevelserne, ”som de kommer”. Samtidig foretager de ikke meget research forud for besøget, da mange kender byerne i forvejen. Gæsterne er derfor meget påvirkelige og åbne over for nye oplevelser, aktiviteter og købsmuligheder. Det er et potentiale, som byerne kan udnytte endnu mere. Gæsterne vil gerne bruge penge, men der skal være noget at bruge penge på, og endnu vigtigere skal tilbuddene være synlige, så gæsterne kan finde dem, når de opholder sig i byen,” siger Jacob R. Kirkegaard Larsen, destinationsudviklingschef i Dansk Kyst- og Naturturisme.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025