I 2016/17 fik Compass Group Danmark, der dagligt står for frokost til 60.000 kantinebesøgende, et betydeligt ryk op på bundlinjen for første gang i fire år. Den fremgang har selskabet holdt blus under i det forgangne regnskabsår, der løber fra 1. oktober 2017 til 30. september 2018, skriver FødevareWatch.dk.

Her lander årets resultat på 30,6 mio. kr. mod 17,9 mio. kr. året før. Resultatet er det højeste i fem år.

"Jeg er meget stolt over, hvor vi er i dag, og de resultater vi har skabt. Vi har klart styrket forretning og fundet vores ben igen, men er også kommet videre derfra," lyder det fra Zanne Burø, der i juni 2017 overtog direktørstolen i serviceselskabet.

Har du fået læst?

Sticks'n'Sushi må skrue ned for vækstblusset

Sticks'n'Sushi tager en dyb indånding efter flere års høj vækst. Den succesfulde sushi-kæde kommer ud af året med underskud og sætter de helt store ekspansionsplaner på pause. Fokus er nu på de tre kernemarkeder: Danmark, Storbritannien og Tyskland, skriver Berlingske.

Restauranter omsætter for over en kvart milliard gennem udbringningstjeneste

Takeaway-industrien vokser i Danmark. Det mærker man hos Wolt. Virksomheden kan nu offentliggøre, at der det seneste år er genereret omsætning for en kvart milliard hos de københavnske restauranter via Wolts app. Det sker kun to et halvt år efter, den finske virksomhed etablerede sig i Danmark, og i dag benytter mere end 600 danske restauranter sig af Wolts app til madudbringning.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne