Det finske kantineselskab Fazer Food Service formåede at hæve salget med 29,2 mio. kr. i 2018. Omsætningen landede dermed på 737,8 mio. kr. for året, viser nyt regnskab ifølge FødevareWatch.dk.

Ved udgangen af 2018 lå 29,9 mio. kr. på bundlinjen, hvilket var 4 mio. kr. under resultatet fra året før. Direktør Morten Hammerich peger på flere væsentlige årsager til, at resultatet ikke fulgte med toplinjen.

"I slutningen af 2017 og i løbet af 2018 har vi rebrandet hele vores forretning. Tidligere havde vi to servicebrands, som nu er blevet slået sammen til ét. Det har haft nogle ret store, men også forudsigelige omkostninger til skiltning, design og eksterne reklamebureauer. Det har været en stor post," fortæller han.

Dertil har den danske enhed omstruktureret sin kommercielle afdeling, så den matcher Fazer Groups datterselskaber på tværs af lande. Det har resulteret i nogle relativt store omkostninger, ifølge direktøren.

Læs hele historien her.

Analyse: Dansk turisme topper 100 mia. kr.

VisitDenmark har fremlagt en række nøgletal for dansk turisme, og de viser blandt andet, at dansk turisme omsætter for mere end 108 mia. kr. Samtidig står erhvervet for 3,7 pct. af den samlede danske eksport.

Kassemester: Sådan driver man 80 spisesteder på Roskilde Festival

I disse dag blæser musikken for 130.000 glade gæster på årets Roskilde Festival. Over 80 madboder og restauranter sørger for, at festivalgængernes sult og tørst bliver stillet i en fart. Det kræver logistik, hastighed og mange hænder, fortæller Lasse Peters, direktør for OnlinePOS, som leverer kassesystemet til alle festivalens spisesteder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne