Det finske kantineselskab Fazer Food Service formåede at hæve salget med 29,2 mio. kr. i 2018. Omsætningen landede dermed på 737,8 mio. kr. for året, viser nyt regnskab ifølge FødevareWatch.dk.

Ved udgangen af 2018 lå 29,9 mio. kr. på bundlinjen, hvilket var 4 mio. kr. under resultatet fra året før. Direktør Morten Hammerich peger på flere væsentlige årsager til, at resultatet ikke fulgte med toplinjen.

"I slutningen af 2017 og i løbet af 2018 har vi rebrandet hele vores forretning. Tidligere havde vi to servicebrands, som nu er blevet slået sammen til ét. Det har haft nogle ret store, men også forudsigelige omkostninger til skiltning, design og eksterne reklamebureauer. Det har været en stor post," fortæller han.

Dertil har den danske enhed omstruktureret sin kommercielle afdeling, så den matcher Fazer Groups datterselskaber på tværs af lande. Det har resulteret i nogle relativt store omkostninger, ifølge direktøren.

Læs hele historien her.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Flot overskud på Munkebo Kro

Regnskabet hos Munkebro Kro viser et lille fald, skriver Fyens.dk. Overskuddet er reduceret fra 1,3 millioner kroner til 981.954 kroner før skat.

Madmarked holdes i live af ejer efter nyt underskud

Flere madmarkeder rundt om i Danmark er i år kollapset og gået konkurs. Sådan kunne det måske også være gået for Aarhus Central Food Market, hvis ikke det var for en tålmodig og gavmild ejer, skriver Finans.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne