Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det finske kantineselskab Fazer Food Service formåede at hæve salget med 29,2 mio. kr. i 2018. Omsætningen landede dermed på 737,8 mio. kr. for året, viser nyt regnskab ifølge FødevareWatch.dk.
Ved udgangen af 2018 lå 29,9 mio. kr. på bundlinjen, hvilket var 4 mio. kr. under resultatet fra året før. Direktør Morten Hammerich peger på flere væsentlige årsager til, at resultatet ikke fulgte med toplinjen.
"I slutningen af 2017 og i løbet af 2018 har vi rebrandet hele vores forretning. Tidligere havde vi to servicebrands, som nu er blevet slået sammen til ét. Det har haft nogle ret store, men også forudsigelige omkostninger til skiltning, design og eksterne reklamebureauer. Det har været en stor post," fortæller han.
Dertil har den danske enhed omstruktureret sin kommercielle afdeling, så den matcher Fazer Groups datterselskaber på tværs af lande. Det har resulteret i nogle relativt store omkostninger, ifølge direktøren.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024