Det finske kantineselskab Fazer Food Service formåede at hæve salget med 29,2 mio. kr. i 2018. Omsætningen landede dermed på 737,8 mio. kr. for året, viser nyt regnskab ifølge FødevareWatch.dk.

Ved udgangen af 2018 lå 29,9 mio. kr. på bundlinjen, hvilket var 4 mio. kr. under resultatet fra året før. Direktør Morten Hammerich peger på flere væsentlige årsager til, at resultatet ikke fulgte med toplinjen.

"I slutningen af 2017 og i løbet af 2018 har vi rebrandet hele vores forretning. Tidligere havde vi to servicebrands, som nu er blevet slået sammen til ét. Det har haft nogle ret store, men også forudsigelige omkostninger til skiltning, design og eksterne reklamebureauer. Det har været en stor post," fortæller han.

Dertil har den danske enhed omstruktureret sin kommercielle afdeling, så den matcher Fazer Groups datterselskaber på tværs af lande. Det har resulteret i nogle relativt store omkostninger, ifølge direktøren.

Læs hele historien her.

Restauranterhvervets jagt efter de næste 15 mia. kr.

Restauranterhvervet har haft en gedigen omsætningsvækst på 11 mia. kr. over fem år til 45 mia. kr. sidste år. Og der er udsigt til fortsat fremgang i branchen, hvis det står til den seneste prognose fra Retail Institute Scandinavia, der dækker de kommende 10 år frem til 2029.

Kromand: ”Mentaliteten har ændret sig”

HORESTA fortæller til Euroman, at det er deres indtryk, at det går okay for de finere kroer, som blandt andet satser på et højt madniveau, mens det for de mere værtshuslignende kroer er en anden snak. I en rapport om danskernes udespisevaner fra 2018 fremgår det også, at besøgstallene for eksempelvis caféer er stigende, mens de er dalende for værtshuse og diskoteker.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne