Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De svenske og norske endags- og feriegæster har i årevis været blandt de allervigtigste kunder på hoteller, feriecentre, campingpladser og feriehuse i Frederikshavn kommune. Men den svage svenske og norske krone har gjort Danmark til et relativt dyrt feriemål.
Nu har rederiet Stena Line i samarbejde med Turisthus Nord taget kampen op mod udfordringen ved at iværksætte en storstilet kampagne, der sikrer svenske og norske færgepassagerer store rabatter på alt fra museumsoplevelser til frisk bagerbrød. Kampagnen bakkes op at et markedsføringsbudget på 6,8 mio. kr. i Sverige og Norge.
Kampagnen, der er døbt ”Golden Deals”, går i al sin enkelthed ud på, at rejsende med Stena Line til Danmark kan præsentere deres færgebilletter på museer, restauranter, oplevelsesparker osv., hvorefter gæsterne modtager klækkelige rabatter, der i størrelse modsvarer forskellen i kronekurs.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Pulje fra regeringen: 43 mio. kr. skal sætte skub i lokal turismeudvikling
16-09-2025
-
HORESTA ansætter Jeppe Møller-Herskind som ny direktør
16-09-2025
-
Rasmus Ankersen klar som oplægsholder på HORESTA Årsdag
16-09-2025
-
Amsterdam fordobler hotelmoms i kamp mod overturisme
16-09-2025
-
Fælles hovedkontor i Horsens skal styrke dansk hotelalliance
16-09-2025
-
Sølvmedaljer til dansk kok og tjener ved EuroSkills 2025
16-09-2025
-
Grand Hyatt løfter møde- og eventoplevelser med fokus på velvære og bæredygtighed
16-09-2025