Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Siden det økologiske spisemærke blev introduceret for 10 år siden, er næsten 2600 private og offentlige spisesteder blevet certificeret med et ‘Ø’ i enten bronze, sølv eller guld, skriver DanskHandelsblad.dk.
Spisemærket er ikke gået ubemærket hen; heller ikke i udlandet, hvor blandt andre Norge og Sverige har indført deres egen version af konceptet. Lige nu er det dog særligt Tyskland, der har set sig lun på det danske økologifremstød.
”Tyskland oplever en høj efterspørgsel efter økologi, men det er ikke reflekteret i det tyske foodservicemarked. De trækker derfor på vores viden og erfaringer med det økologiske spisemærke”, siger jordbrugsøkonom i Fødevarestyrelsen Carmen Calverley, i en pressemeddelelse fra Det Økologiske Spisemærke, som Miljø- og Fødevareministeriet skabte i 2009.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Styrk din ESG-rapportering med ESG Monitor
05-12-2025
PRESSEKLIP
-
Vejle får nyt hotel med 87 værelser
05-12-2025
-
Udeblivelser koster københavnsk restaurant 150.000 kr.
05-12-2025
-
Danske Hoteller fejrer 35 år med fokus på lokal forankring
05-12-2025
-
Ny aftale med Forsvaret sikrer fremtiden for Aarhus Airport
05-12-2025
-
Nordsjællandsk grillkæde åbner nyt spisested
05-12-2025
-
Politikere drømmer om festivalplads og kæmpearena i København
05-12-2025
-
Ny formand skal styrke madkulturen i Danmark
05-12-2025
-
Delte meninger om autocampere i turismeerhvervet
05-12-2025