Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Siden det økologiske spisemærke blev introduceret for 10 år siden, er næsten 2600 private og offentlige spisesteder blevet certificeret med et ‘Ø’ i enten bronze, sølv eller guld, skriver DanskHandelsblad.dk.
Spisemærket er ikke gået ubemærket hen; heller ikke i udlandet, hvor blandt andre Norge og Sverige har indført deres egen version af konceptet. Lige nu er det dog særligt Tyskland, der har set sig lun på det danske økologifremstød.
”Tyskland oplever en høj efterspørgsel efter økologi, men det er ikke reflekteret i det tyske foodservicemarked. De trækker derfor på vores viden og erfaringer med det økologiske spisemærke”, siger jordbrugsøkonom i Fødevarestyrelsen Carmen Calverley, i en pressemeddelelse fra Det Økologiske Spisemærke, som Miljø- og Fødevareministeriet skabte i 2009.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Dansk Erhverv i fælles opråb mod ulovlig udlejning
21-10-2025
-
McDonald’s topper danskernes liste over to-go-kaffe
21-10-2025
-
Comwell åbner luksushotel i historisk bankbygning i København
21-10-2025
-
Airbnb under skærpet EU-lup: Udlejning skaber ustabilitet
21-10-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen når ny august-rekord
21-10-2025
-
CORI Hornbæk Hotel indtræder i eksklusiv sammenslutning og får ny direktør
21-10-2025
-
Familiedrevet hotel på Lolland-Falster sat til salg for 27 mio. kr.
21-10-2025
-
Ny besøgsrekord i Djurs Sommerland trods regn og grå skyer
21-10-2025
-
Nets: Vis dine kunder, at de kan bruge Dankort i Apple Pay
21-10-2025