De nordjyske turismevirksomheder er meget bevidste om nødvendigheden af mere digitalisering og en øget brug af nye teknologier, men har udfordringer med at eksekvere på det. Det viser en ny undersøgelse, der bygger på dybdegående interviews med 24 nordjyske turismevirksomheder.

”Vi hæfter os særligt ved, at turismevirksomhederne i Nordjylland generelt er klar over, at digitalisering og teknologiforståelse er afgørende for deres forretning, og at det vil blive endnu mere afgørende i fremtiden at være rigtigt gearet på den front. Men mange virksomheder er enormt usikre på, hvordan de skal respondere på de teknologiske muligheder, som markedet byder på”, siger Rasmus Friis Sørensen, innovationschef hos Dansk Kyst- og Naturturisme.

Der er et generelt clash mellem ressourcer i form af tid og penge og behovet for digital omstilling som følge af forbrugernes krav. I interviews siger turismevirksomhederne bl.a., at en barriere for digitalisering er at finde rundt i junglen af muligheder og tilbud fra forskellige leverandører og at prioritere og samtidig gribe de vigtigste.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stor 'Community Pavilion' med spændende nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Ny millionpulje til den digitale omstilling af små og mellemstore virksomheder

På www.smvdigital.dk kan små og mellemstore virksomheder nu søge tilskud til indkøb af rådgivning, der skal hjælpe til at afklare, hvordan virksomheden kan digitaliseres, og ligeledes afdække de økonomiske og forretningsmæssige potentialer ved at gøre det. SMV:Digital har desuden et særskilt fokus på virksomhedernes online salg.

Trend: Virksomheder forener historie og den digitale fremtid

Hvordan kan man som virksomhed skille sig ud ved at forene digitale muligheder med forretningens historie? For at løfte et gammelt brand ind i nutiden og fremtiden har familieboghandlen Rubio, sammen med designvirksomheden Masquespacio brugt teknologi i deres indretning til at skabe interaktion.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne