Hvordan lander man som ’influent’ på sociale medier sin første reklame for et hotel eller en restaurant, når man ikke har nogen reference? Flere af de såkaldte influenter på Instagram lader som om, at de reklamere for prestigefyldte virksomheder for at opbygge referencer. Det gør de for at kunne fremvise potentielle kunder, hvad de tidligere har lavet, skriver TheAtlantic.

Her lægger de potentielle influenter særlig vægt på at udvise, at de har en relation til virksomheden, som giver deres følgere indtryk af, at opholdet, kaffen eller måltidet er en del af en reklame. Det gøres uden virksomhedens accept og deres holdning til, om der er et godt markedsførings-match.

I USA har Federal Trade Commission fremlagt regler for mærkning af betalt indhold, som influenterne dog i stor stil ser bort fra, lyder det i artiklen.

Læs hele historien her.

Har du fået læst?

Hilton klar med nyt varemærke

Hilton har foreløbig 18 hotelvaremærker fordelt på 6.000 hoteller verden over. Hotellerne i 117 lande og territorier har samlet knap en million værelser. Og nu kommer der endnu et varemærke fra Hilton-koncernen, skriver Standby.dk.

Nyt dansk destinationsselskab klar til marts

Turistforeninger i Vesthimmerland og Mariagerfjord går sammen om at danne et nyt destinationsselskab, Destination Himmerland – gerne også med Rebild Kommune, skriver Standby.dk. I hvert fald har Mariagerfjord og Vesthimmerlands Kommuner sat gang i et fælles destinationsselskab omkring turisme, skriver TV2 Nord.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne