En lille sensor og et display med en timer sættes op i brusenichen på hotelværelset. Displayet fortæller gæsten, hvor lang tid hun står under bruseren. Ideen er at nudge gæsten til at tage kortere bade og dermed sænke hotellets vandforbrug og på den måde gavne miljøet.

Forsøg på Hotel Sixtus i Middelfart og Danhostel i Kalundborg viser, at gæsterne er positive over for tiltaget, lige så snart de får fortællingen om, at det handler om at spare på vandet og er en del af hotellernes strategi henimod at blive mere bæredygtige.

Man kan nemlig ikke bare hænge sensoren op og forvente, at gæsterne forstår, at det handler om at spare på vandet. Det har på nogle punkter skabt usikkerhed, når man som gæst ikke vidste, om boksen i brusekabinen var en fugtighedssensor, en duftspreder, et overvågningskamera eller noget helt fjerde. Men lige så snart gæsterne får fortællingen om, at det er en del af hotellets værdisæt, så er de helt med. Derfor skal man ikke være bange for som hotel at kommunikere om løsningen.

Har du fået læst?

Nyt energiforlig lemper afgifter

Regeringen indgik i fredags en aftale med alle Folketingets partier, som indebærer en større fokus på grønne løsninger frem mod 2030. Desuden indeholder aftalen lempelser af afgifter på el og elvarme for næsten 2 mia. kr.

Kunstig Intelligens indtager hotelbranchen

Kunstige intelligenser som f.eks. Google Assistent, Cortana, Siri findes allerede i vores telefoner, og i både USA og i Østen bliver de digitale assistenter brugt flittigt.

Skab oplevelser med dit brand

Som gæst i hotelkæden West Elm kan man lære at lave kunst med metal og svejsning i Austin, tage på tegnekurser og byvandringer i Charleston, og være med når der skal produceres unika tøj i Brooklyn

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne