Airbnb og GoMore udbredte deleøkonomien – nu er turen kommet til Delihood, skriver virksomheden i en pressemeddelelse. Først solgte man brugt designertøj til andre, lejede sig ind i fremmede menneskers hjem og delte bilturen til Jylland med andre rejsende – uden at kende hinanden. Nu er tiden så kommet til at lave mad til hinanden.

Onlineplatformen Delihood ligger i forlængelse af disse succesfulde fænomener og bliver stedet for private menneskers maddeling i Danmark. Med Fødevarestyrelsens nye retningslinjer for privatsalg af mad, er det nu blevet muligt som privatperson at sælge for 100.000 kr. mad om året. Her kan dygtige amatørkokke altså få en ekstra indkomst, mens de dyrker deres passion for god mad.

Bag platformen står serieiværksætter Torben Klitbo (Cofoco, Roomservice, Dining Week m.fl.), burgerkonge Klaus Wittrup (Gasoline Grill), mad innovatør Max Schellenbauer (bla. Aarstiderne og Irma) og filosof Søren Riis (GoMore og UrbanWineBox).

Har du fået læst?

Trend: Lad maden påvirke gæstens velvære

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om, hvordan mad kan påvirke gæsternes velvære.

Stifter af restaurantkæde går ind i eventbranchen

Cofoco-stifteren Torben Klitbo går sammen med eventbureauet Humanic Group, og de samler alle aktiviteter i fælles selskab. Virksomheden rådet blandt andet over Langelinie Pavillionen og Pakhus Bryggen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne