Den hurtigtvoksende restaurantkæde Madklubben, der har 20 restauranter under forskellige navne i København og Aarhus, melder sig på banen over aktører, der vil have del i måltidskassemarkedet i Danmark. Det skriver Børsen ifølge FødevareWatch.

"Det er ikke helt kogt færdigt endnu, og vi kommer til at starte stille og rolig op. Men vi er jo en restaurant og kan f.eks. have kombinerede kasser med råvarer og lækre færdigretter. Måske endda et gavekort til den dag på ugen, du ikke gider spise hjemme, som udløser en favorabel pris på vores restauranter," siger stifter og ejer Anders Aagaard til avisen.

Han fortæller, at Madklubben har købt et køkken i Søborg, hvorfra måltidskasserne skal laves.

Dansk mesterkok får gurustatus inden for ledelse

Eric Vildgaard, køkkenchef på Jordnær, ligner det, han ikke er, men som han har været: en overtatoveret rocker i kingsize størrelse og med bogstaverne “H A T E” tatoveret på venstre hånds knoer – en advarsel om den propre næve, han har slået masser af gange. Sådan skriver Børsen.

Otte ud af ti vil ikke undvære kød på tallerkenen

Selv om salget af kød falder, så vil de fleste danskere nødigt helt undvære kød på tallerkenen. Det viser en undersøgelse, som Institut for Fødevare- og Ressourceøkonomi på Københavns Universitet har foretaget, skriver Ritzau.

Restauranter omsætter for over en kvart milliard gennem udbringningstjeneste

Takeaway-industrien vokser i Danmark. Det mærker man hos Wolt. Virksomheden kan nu offentliggøre, at der det seneste år er genereret omsætning for en kvart milliard hos de københavnske restauranter via Wolts app. Det sker kun to et halvt år efter, den finske virksomhed etablerede sig i Danmark, og i dag benytter mere end 600 danske restauranter sig af Wolts app til madudbringning.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne