Lover restaurantens menukort mere, end det kan holde, og har den mobile kaffesælger på legepladsen mulighed for at få vasket hænder? 

Det er nogle af de spørgsmål, Fødevarestyrelsen stiller i 18 kontrolkampagner i løbet af året, som skal sikre, at der er styr på fødevaresikkerheden, og at danskerne trygt kan spise mad, som de køber ude fra.

”Som forbrugere skal vi kunne stole på, at virksomhederne ikke vildleder, og at de har styr på hygiejnen og fødevaresikkerheden. Derfor er det vigtigt, at Fødevarestyrelsen hvert år udvælger en række områder til ekstra grundig kontrol, så vi kommer hele vejen rundt. Det er med til at sikre, at forbrugerne kan have ro i maven, når de lægger varer i indkøbskurven eller vælger fra menukortet”, siger miljø- og fødevareminister Jakob Ellemann-Jensen.

Læs mere om de 18 kampagner her

Se hele nyheden på hjemmesiden

Trend: Umage partnerskaber med fødevarer

Yay Bouquet specialiserer sig i at skabe unikke og spiselige buketter. Buketter der er lavet af for eksempel kød, fisk og skaldyr, chokolade, frisk frugt og meget mere. Yay Bouquet tilbyder et bredt sortiment af de spiselige buketter indenfor kategorier som fruits & flowers, smoked sausages, sweet tooth, og der er sågar en burgerbuket, som kan skræddersys til en kundes præferencer.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne