Halvandet års byggeri og renovering er nu slut, og Kompas Hotel Aalborg (det gamle Sømandshjemmet) kan endelig åbne dørene for det nye hotel. Det sker til en officiel indvielse, fredag den 8. februar kl. 14-17, hvor samarbejdspartnere, leverandører, tidligere ledere på sømandshjemmet og tætte venner af huset er inviteret til stor åbningsfest.

Formanden for Indenlandsk Sømandsmission, Hans Peter Kristensen, vil klippe snoren, og formanden for bestyrelsen, Carsten Wengel, samt hoteldirektør Bo Kikkenborg holder tale. Bagefter er der guidede rundvisninger på hotellet, let servering i hotellets nye reception og lounge, mens pianisten spiller i baggrunden.

Hotellets ledelse kan ikke vente til at vise de nye, elegante rammer frem for gæsterne:

”Det er nok ikke gået mange næser forbi, at vi har bygget til de sidste to år her på Østerbro. Men faktisk er drømmen om en større udvidelse over 50 år gammel, så det er kæmpe stort, at vi endelig står ved den officielle indvielse på fredag. Det er en meget betydningsfuld milepæl”, siger hoteldirektør Bo Kikkenborg.

Se billeder af de nye værelser på HORESTAs Instagram.

Asiatisk hotelkæde vil opføre luksushotel i Grønland

En malaysisk rigmand står bag planer om et 94 værelser stort luksushotel i fire etager i Grønlands hovedstad, Nuuk. Projektet om hotellet i centrum af Nuuk er netop sendt til offentlig høring. Hotellet skal ligge i den såkaldte Kolonihavnen i hjertet af den grønlandske hovedstad, skriver avisen Sermitsiaq på sin hjemmeside. Der er ikke noget om, hvornår hotellets kan åbne, fortæller Standby.dk.
Luksushotellet, der omfatter 94 værelser, restaurant, bar og lounge samt konference og mødefaciliterer samt fitness og spa, skal ligge for enden af Kolonihavnen.
Bag projektet står Berjaya Corporation Group of Companies, der ejer og driver luksushoteller rundt om i Asien og Stillehavsområdet.

Brandingkampagnes ambassadørkorps toptunes til at fortælle om erhvervet

14 af erhvervets største talenter har dedikeret noget af deres sparsomme fritid til at bakke op om 3F og HORESTAs kampagne Hospitality Career. Her vil de fortælle om de mange sjove, inspirerende, udfordrende og anderledes ting, der gør deres arbejdsliv spændende. Målet er, at få flere unge til at slå øjnene op for erhvervets muligheder.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne