Der er mange fordele ved at udvikle sin forretning i en grønnere retning. FN’s verdensmål er kommet på manges læber, kunderne efterspørger i stigende grad bæredygtige løsninger, og virksomheder kan spare både energi, materialer og penge, hvis de tænker mere grønt og cirkulært, skriver Turisme.nu.

I løbet af de næste tre år får 80 virksomheder i Region Hovedstaden mulighed for at arbejde med én eller flere konkrete indsatser i projektet Bæredygtig Bundlinje 2.0, som HORESTA er en del af.

De kan forbedre deres affaldssortering, lære at udnytte affald som en ressource, mindske madspild, skifte benzin- eller dieselbilerne ud med el-biler og blive skarpere på miljøledelse.  Én af virksomhederne, der har meldt sig klar, er hotel og konferencecenteret Schæffergården, der ligger i Gentofte.

”Vi er glade for at få muligheden for at fortsætte vores bæredygtige udvikling. Det betyder meget for os, fordi det er noget kunderne efterspørger. De spørger blandt andet ind til CO2-udledning og madspild,” siger direktør Peter Feddersen og fortæller, at Schæffergården i Bæredygtig 2.0 blandt andet vil arbejde med FN’s verdensmål.

Læs hele historien på Turisme.nu.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stort 'Community Pavilion' med spændene nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Har du fået læst?

Kødklister solgt ulovligt til danske restauranter

Kødklister er ikke tilladt i fødevareproduktion i Danmark. Hverken i kødindustrien eller restaurationsbranchen. Alligevel har mindst 12 danske restauranter købt kødklister af mærket Activa de seneste år. Købet er sket hos det svenske firma Werners Gourmetservice via en dansk mellemmand, fortæller DR.

Bæredygtighed: Hvem viser vejen i erhvervet?

Alle virksomheder i branchen tænker i dag bæredygtighed ind i de daglige rutiner - fra den største hotelkæde til den mindste restaurant. Men hvordan inspirerer vi som branche hinanden til at tage de næste skridt på en måde, der passer naturligt ind i den overordnede strategi eller den daglige drift?

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne