Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Der er mange fordele ved at udvikle sin forretning i en grønnere retning. FN’s verdensmål er kommet på manges læber, kunderne efterspørger i stigende grad bæredygtige løsninger, og virksomheder kan spare både energi, materialer og penge, hvis de tænker mere grønt og cirkulært, skriver Turisme.nu.
I løbet af de næste tre år får 80 virksomheder i Region Hovedstaden mulighed for at arbejde med én eller flere konkrete indsatser i projektet Bæredygtig Bundlinje 2.0, som HORESTA er en del af.
De kan forbedre deres affaldssortering, lære at udnytte affald som en ressource, mindske madspild, skifte benzin- eller dieselbilerne ud med el-biler og blive skarpere på miljøledelse. Én af virksomhederne, der har meldt sig klar, er hotel og konferencecenteret Schæffergården, der ligger i Gentofte.
”Vi er glade for at få muligheden for at fortsætte vores bæredygtige udvikling. Det betyder meget for os, fordi det er noget kunderne efterspørger. De spørger blandt andet ind til CO2-udledning og madspild,” siger direktør Peter Feddersen og fortæller, at Schæffergården i Bæredygtig 2.0 blandt andet vil arbejde med FN’s verdensmål.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024