Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når turisterne tager på hotel eller restaurant, så starter og stopper oplevelsen ikke ved disken i receptionen eller ved døren til spisestedet. Det kan nemlig sagtens spolere indtrykket efter en dejlig weekend eller et godt måltid, hvis virksomheden ikke kan være behjælpelige med at skaffe en taxi til at køre gæsterne hjem, nå toget eller komme i lufthavnen. Løsningen har desværre lange udsigter, og udfordringerne er størst i landdistrikterne.
Sådan skriver HORESTAs chef for turisme og oplevelsesøkonomi, Annette Hyldebrandt, i et debatindlæg i Frederiksborg Amts Avis. Hun mener, at taximanglen skader oplevelsen af Danmark og forringer dermed det danske turismeprodukt. Det kan vi ikke være tjent med, og der er halvandet år til, at markedet for taxitilladelser gives frit.
Hun forstår udmærket taxiernes beslutning om at søge mod de steder, hvor efterspørgslen er allerstørst. Det ændrer dog ikke ved, at udbuddet af taxier mindskes i landdistrikterne med den nuværende lovgivning, mens turismen - og behovet for kørsel - blot fortsætter med at vokse i disse dele af landet.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Dansk Erhverv i fælles opråb mod ulovlig udlejning
21-10-2025
-
McDonald’s topper danskernes liste over to-go-kaffe
21-10-2025
-
Comwell åbner luksushotel i historisk bankbygning i København
21-10-2025
-
Airbnb under skærpet EU-lup: Udlejning skaber ustabilitet
21-10-2025
-
Beskæftigelsen i hotel- og restaurationsbranchen når ny august-rekord
21-10-2025
-
CORI Hornbæk Hotel indtræder i eksklusiv sammenslutning og får ny direktør
21-10-2025
-
Familiedrevet hotel på Lolland-Falster sat til salg for 27 mio. kr.
21-10-2025
-
Ny besøgsrekord i Djurs Sommerland trods regn og grå skyer
21-10-2025
-
Nets: Vis dine kunder, at de kan bruge Dankort i Apple Pay
21-10-2025