Planner Days er en årligt tilbagevendende 2-dages konference, hvor mødebranchen samles for at lade sig fagligt inspirere og netværke.

Lokation og værtsrolle skifter mellem forskellige jyske og fynske byer, og nu åbner arrangørerne, N:O:WOrgaNicer og Danske Konferencecentre for ansøgninger til værtsbyskabet i 2020.

”Da muligheden kom, for at byde på værtskabet, var vi ikke i tvivl om, at vi ville give det et skud. Fra tidligere år, har vi hørt meget om, hvor stor en værdi arrangementet har for værtsbyen og destinationen, da det er en fantastisk mulighed for, at vise sit område frem”, siger Tina Schütt fra Destination Fyn. 

Hun og EventAlliancen Fyn var sammen med en række lokale partnere i Svendborg og på Sydfyn vært for Planner Days 2019.

Før Svendborg/Sydfyn, har Silkeborg, Vejle og Fredericia/Middelfart været værtsbyer for konferencen, som har udviklet sig til en tilbagevendende begivenhed for mødebranchen. Mange af deltagerne er gengangere fordi de, udover de faglige og netværksmæssige elementer, er nysgerrige på værtsbyens mødesteder og særlige kvaliteter, når det kommer til afholdelse af konferencer, møder, årsmøder osv.

”Det mødeplanlæggerne, som deltager på Planner Days, søger, udover inspiration og faglig sparring, er at krydre deres arrangementer med noget unikt. Så hvis man som destination, kan byde ind med netop dette, så skal man søge”, siger direktør i Danske Konferencecentre, Marlene H. Sylvester-Hvid.

Læs mere om Planner Days 2019 her.  

Hotelkæde gør alle møder CO2-neutrale

Radisson Hotel Group er den eneste hotelkoncern, der automatisk og uden omkostning for gæsten kompenserer for CO2-aftrykket til hvert eneste møde og arrangement, som finder sted på kædens mere end 1.100 hoteller over hele verden. Det skriver virksomheden på sin hjemmeside.

Forening var truet af lukning: Nu er antallet af partnere tredoblet

I 2014 kører Marlene Horsbøl Sylvester-Hvid Danmark tyndt og besøger konferencecentre. Hun er hyret ind som adm. direktør i foreningen Danske Konferencecentre (DKBS). En nøgleopgave skal løses - kunderne skal tilbage, for årene efter finanskrisen var hårde for det danske konferencemarked og ikke mindst for den forening, hun var kommet i spidsen for, skriver Børsen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne