Kaffekæden Riccos er i de seneste år vokset voldsomt i Danmark. Samtidig har kæden haft ambitioner og planer om at indtage storbyer som Barcelona, Paris og Hamborg. De planer er dog foreløbigt sat i bero.

Det fortæller Ricco Sørensen, der er stifter af og direktør i kaffekæden.

”Der har været fart på de seneste år. Jeg skal lige trække vejret, for det er gået stærkt. Der ligger mange opgaver på mine skuldre, og det har gjort, at jeg ikke har haft tid til at skabe den base, der gør os klar til udlandet,” siger han til Finans.

Ricco Sørensen forklarer, at kaffekædens økonomi og engrossalg skal styrkes, inden et udlandseventyr kan komme på tale.

Trend: Kaffekampen mellem det autentiske og det automatiserede

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om udviklingen i retning af mere digitalisering og automatisering på kaffemarkedet.

Trend: Sansekaffe til gæsterne

Forbrugerne efterspørger kvalitetskaffe, men også oplevelser. Flere og flere virksomheder forsøger nu at imødekomme denne tendens med nytænkende produkter til kaffe-elskere.

Københavnerne går oftest på restaurant og henter takeaway

Det er blevet en del af danskernes forbrug at spise ude samt hente mad og drikke fra restauranter, cafeer og barer m.m. I den nyeste opgørelse HORESTA har fået lavet, foretog danskerne 405 mio. besøg på tværs af alle restauranttyper – fra takeaway-kaffe til besøg på gourmetrestauranter - i 2017. Det svarer til 1,6 besøg pr. dansker om ugen.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne