Kaffekæden Riccos er i de seneste år vokset voldsomt i Danmark. Samtidig har kæden haft ambitioner og planer om at indtage storbyer som Barcelona, Paris og Hamborg. De planer er dog foreløbigt sat i bero.

Det fortæller Ricco Sørensen, der er stifter af og direktør i kaffekæden.

”Der har været fart på de seneste år. Jeg skal lige trække vejret, for det er gået stærkt. Der ligger mange opgaver på mine skuldre, og det har gjort, at jeg ikke har haft tid til at skabe den base, der gør os klar til udlandet,” siger han til Finans.

Ricco Sørensen forklarer, at kaffekædens økonomi og engrossalg skal styrkes, inden et udlandseventyr kan komme på tale.

Trend: Kontaktløs betaling i kundens kop

Den engelske kaffekæde Costa Coffee har lavet et mål om at genanvende 500 millioner to-go kopper inden 2020. De oplyser, at der lige nu bliver brugt over 7 millioner to-go-kopper hver dag i Storbritannien, og at der samlet set ikke bliver genanvendt mere en 1 pct. af disse kopper.

Kaffekæde lander bedste resultat nogensinde: "Det er stort for os"

I 2007 gik fire venner sammen med ideen om at skabe deres egen kaffevirksomhed. De skød hver især 125.000 kr. i projektet og pantsatte deres lejligheder, så de samtidig kunne låne 600.000 kr. The Coffee Collective blev til virkelighed, skriver FødevareWatch.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne