Det store fokus på bæredygtighed i især Skandinavien betyder, at et stigende antal hotel- og konferencegæster forventer og efterspørger grønne løsninger. Bæredygtighed er blevet "mainstream", og mange danske hoteller er efterhånden miljøcertificeret med f.eks. Green Key. Derfor bliver de nødt til at tænke nyt for at kunne tilbyde unikke løsninger, som kan give dem konkurrencemæssige fordele.

Hvordan man gør dét, har et dansk projektsamarbejde mellem HORESTA, Alexandra Instituttet og Aarhus Universitet prøvet at besvare. Projektpartnerne har arbejdet sammen med to af de toneangivende, bæredygtige hoteller, Guldsmeden og Green Solution House, for at kortlægge, hvordan man kan skabe unik værdi for hotelgæster igennem bæredygtige hoteloplevelser.

Projektet og dialogen med ledelse, medarbejdere og hotelgæster viste, at grønne hotelgæster er blevet mere krævende. Det er ikke nok at klistre bæredygtighedscertificeringer alle steder i hotellet. Hotelgæsterne vil se handling og have autenticitet, unikke løsninger og personlig storytelling.

WebRight2Aarsdag19.jpg

GÅ IKKE GLIP AF:

HORESTA ÅRSDAG 2019

Torsdag, den 14. november
 
Tivoli Hotel & Congress Center
Copenhagen
  • Bæredygtighed – som forretningsmæssig agenda
  • Stort 'Community Pavilion' med spændene nyheder
  • De bedste key note speakers fra ind- og udland
  • Årets største brancheevent - netværk med kollegaer

Tag en dag ud til HORESTA Årsdag og deltag i
Creating SusDANEable Change’.

Universitet forbyder oksekød

Af hensyn til miljøet er oksekød blevet droppet på Goldsmiths, University of London. Initiativet er en del af skolens strategi om at være CO2-neutral i 2025, skriver Sky News.

Grøn fokusdag havde venteliste

Responsible Hospitality Day på det meget bæredygtige firestjernede Crowne Plaza Copenhagen Towers-hotel i Ørestad havde mandag fuldt hus med 250 deltagere – og flere på venteliste. Det skriver Standby.dk.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne