Det store fokus på bæredygtighed i især Skandinavien betyder, at et stigende antal hotel- og konferencegæster forventer og efterspørger grønne løsninger. Bæredygtighed er blevet "mainstream", og mange danske hoteller er efterhånden miljøcertificeret med f.eks. Green Key. Derfor bliver de nødt til at tænke nyt for at kunne tilbyde unikke løsninger, som kan give dem konkurrencemæssige fordele.

Hvordan man gør dét, har et dansk projektsamarbejde mellem HORESTA, Alexandra Instituttet og Aarhus Universitet prøvet at besvare. Projektpartnerne har arbejdet sammen med to af de toneangivende, bæredygtige hoteller, Guldsmeden og Green Solution House, for at kortlægge, hvordan man kan skabe unik værdi for hotelgæster igennem bæredygtige hoteloplevelser.

Projektet og dialogen med ledelse, medarbejdere og hotelgæster viste, at grønne hotelgæster er blevet mere krævende. Det er ikke nok at klistre bæredygtighedscertificeringer alle steder i hotellet. Hotelgæsterne vil se handling og have autenticitet, unikke løsninger og personlig storytelling.

Trend: Spiselige vandkugler og bæredygtig emballage

TRENDS: HORESTA samarbejder med innovationshuset Innovation Lab, der skal give vores medlemmer mulighed for at få indblik i, hvad der opstår af global nytænkning, trends og tendenser i branchen. Denne gang fortæller Innovation Lab om udviklingen, hvad angår emballage og bæredygtighed.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne