Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det store fokus på bæredygtighed i især Skandinavien betyder, at et stigende antal hotel- og konferencegæster forventer og efterspørger grønne løsninger. Bæredygtighed er blevet "mainstream", og mange danske hoteller er efterhånden miljøcertificeret med f.eks. Green Key. Derfor bliver de nødt til at tænke nyt for at kunne tilbyde unikke løsninger, som kan give dem konkurrencemæssige fordele.
Hvordan man gør dét, har et dansk projektsamarbejde mellem HORESTA, Alexandra Instituttet og Aarhus Universitet prøvet at besvare. Projektpartnerne har arbejdet sammen med to af de toneangivende, bæredygtige hoteller, Guldsmeden og Green Solution House, for at kortlægge, hvordan man kan skabe unik værdi for hotelgæster igennem bæredygtige hoteloplevelser.
Projektet og dialogen med ledelse, medarbejdere og hotelgæster viste, at grønne hotelgæster er blevet mere krævende. Det er ikke nok at klistre bæredygtighedscertificeringer alle steder i hotellet. Hotelgæsterne vil se handling og have autenticitet, unikke løsninger og personlig storytelling.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Jysk restaurant ryddede bordet ved Årets Kok og Årets Tjener 2024
17-03-2024
-
Få 10.000 kroner til styrkelse af den mentale sundhed på jobbet
15-03-2024
-
Hoteller og restauranter får lov til at afvise 1000-kronesedler ved små køb
15-03-2024
-
Sebastian er klar til at repræsentere Danmark til Bocuse d’Or Europe
15-03-2024
PRESSEKLIP
-
Foodora tester levering med drone i Sverige
15-03-2024
-
Tivoli slog atter egen omsætningsrekord i 2023
15-03-2024
-
Hilton køber lille boutiquehotelkæde for milliardsum
15-03-2024
-
Zleep Hotels skal have endnu et europæisk hotel
17-03-2024
-
Restaurant Bouillon finder ny direktør
15-03-2024
-
Ny kæmpe forlystelse i Tivoli
15-03-2024
-
Ny campingform udfordrer klassisk campingkultur
17-03-2024