Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Solen har skinnet ekstra meget denne sommer – også på de fem danske ferieparker i Landal GreenParks, der er helt ny spiller på det danske ferieparkmarked. I juli og august opnåede parkerne en samlet vækst i gæstetallet på 8 procent sammenlignet med samme periode sidste år, hvor parkerne endnu ikke hørte under Landal-brandet.
Stigningen er især båret hjem af markant vækst i gæstetrafikken fra udlandet. Alene fra Belgien og Tyskland voksede strømmen i sommersæsonen således med henholdsvis 35 og 37 procent.
”Ejerskiftet har haft en tydelig effekt på gæstestrømmen til parkerne. Vi er blevet en del af en international kæde, og det åbner mulighed for at styrke markedsføringen på markeder, vi ikke tidligere har haft adgang til. Eksempelvis har vi set en flyvende udvikling i trafikken fra Holland, som er blevet vores andenstørste marked. Vi har også fået godt fat i de belgiske og tyske gæster, der ellers ikke har haft tradition for ferie i danske ferieparker,” siger Salg- og Marketing Manager i Landal GreenParks Danmark, Kent Lodberg.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
AI-voice overtager telefonen i restauranter og hoteller
14-12-2025
-
Madanmelder: Kæder dominerer men bidrager til mangfoldighed
14-12-2025
-
Turistovernatninger steg i oktober og hotellerne trak læsset
14-12-2025
-
Strandhotellet Blokhus bliver en del af Small Danish Hotels
14-12-2025
-
Hooked kæmper mod billigbølgen: “Vi er stadig en niche”
14-12-2025
-
Michelin-restaurant spreder julestemning til byens udsatte
14-12-2025