Den australske konkurrencestyrelse har taget den internationale søgemaskine Trivago i retten for et brud på forbrugerrettigheder. Det skriver Hotelmarketing.com

The Australian Competition and Consumer Commission (ACCC) anklager Trivago for at misvejlede med priserne til forbrugere i reklamer på tv og nettet. Det skyldes, at Trivago selv præsenterer sig som en service, der uafhængigt og objektivt sammenligner priser, men alligevel prioriterer siden de annoncører, der er villige til at betale den højeste pris pr. klik. ACCC tilføjer i anklagen til landsretten, at Trivago giver indtrykket af at levere det bedste tilbud til forbrugerne, men i flere tilfælde er den udvalgte pris ikke den billigste på markedet. Læs hele historien.

 

Rekordår for hotellerne trods fald i antallet af briter

Det danske hotelmarked nåede i 2018 nye højder. Det viser nye tal fra Danmarks Statistik.
Markedet nåede næsten 16 mio. hotelovernatninger, og det er mere end 450.000 flere end i 2017. Væksten kommer særligt fra lande som USA, Tyskland og Finland, mens briterne trækker i den anden retning.
I HORESTA glæder man sig over, at erhvervets vækst er spredt ud på mange stærke markeder, hvilket gør det mindre udsat, når for eksempel Brexit-forhandlinger påvirker briternes rejseiver.

Hotel er kommet i modvind på grund af reklamebillede

Ved første blik ser et reklamebillede for det australske hotel 'Sofitel Brisbane' umiddelbart helt uskyldigt ud. På billedet kan man se et ungt par ligge og slappe af i hotelsengen i deres hvide badekåber, mens de læser i henholdsvis en bog og en avis.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne