Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Green Key er et internationalt anerkendt miljømærke, som tildeles turistvirksomheder, der gør en ekstra indsats for at beskytte miljøet. I Danmark er Green Key også kendt som Den Grønne Nøgle. I 2018 har organisationen i deres Best Practice Competition hædret turistvirksomheder, der fokuserer på at fortælle om og involvere gæsterne i virksomhedens arbejde med bæredygtighed.
Storebælt Sinatur Hotel & Konference sluttede på en fornem andenplads i konkurrencen. Den portugisiske restaurant A Cozinha por António Loureiro vandt Best Practice Competition 2018, mens STF Lugnåsbergets Vandrarhem i Sverige sluttede på en tredjeplads.
”På Storebælt Sinatur Hotel & Konference er vi enormt stolte af en andenplads i Green Key’s Best Practice Competition 2018. Vi gør hver eneste dag vores ypperste for at arbejde bæredygtigt og har for eksempel fokus på miljørigtig energi og en gastronomi båret af råvarer fra lokale producenter og økologi”, forklarer direktør Jan Grimstrup Larsen, der sammen med konferencehotellets medarbejdere er dygtig til at fortælle om og involvere gæsterne i hotellets bæredygtige fokus.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge udgør rygraden i sommerens servicejob
05-07-2025
-
Bloomberg: Joe & The Juice-ejer sigter mod børsnotering i USA næste år
05-07-2025
-
Natklubber for 15-årige i kraftig modvind
05-07-2025
-
Odense-hotel udvider og bliver størst uden for København
05-07-2025
-
VisitDenmark satser på svenske familier for at hente tabte overnatninger hjem
05-07-2025
-
Bühlmann Hotels nedjusterer – men ser positivt på 2025
05-07-2025
-
Hotel dømt for ulovligt kiosk-samarbejde ved Himmelbjerget
05-07-2025
-
Ny kommerciel direktør vender hjem til Sønderborg
05-07-2025
-
Flere nordjyske hoteller går foran med grøn profil
05-07-2025