Nu kan man bestille drinks, snacks og andre room-service varer hos robotten "Jeeves". Det sker på Hotel Rilano i München. Ideen er, at robotten kan erstatte minibaren på værelset. Alene her er der pæne besparelser på strøm og vedligeholdelse. Snart kan Jeeves også fungere som Concierge.

Man bestiller ved at taste 333 og angive sit værelsesnummer. Kort efter ringer Jeeves tilbage og fortæller, at han står foran døren. Klar med sit udvalg af varer. Gæsten åbner døren, og når hun/han berører robotten, åbner den op for udvalget. Man afregnes direkte på værelset for det, man har taget.

Jeeves kan også benyttes til at bringe f.eks. håndklæder eller tandbørster, når det er efterspurgt af en konkret gæst. Så behøver man ikke mandskab til at bringe varerne ud. "Jeeves er forbundet med hotellets wi-fi og arbejder fuldkommen på egen hånd," siger Johannes Fuchs fra firmaet Robotise i München.

Læs mere på Kursuslex.dk.

Har du fået læst?

Her er branchens gazeller

En gazelle er en virksomhed, som i løbet af fire regnskabsår hvert år har haft positiv vækst og samlet set mindst fordoblet omsætningen over de fire år.

Hotel-to-go: Abonnér på hotelydelser i hjemmet

På baggrund af feedback fra hotelgæster lancerer Nordic Choice Hotel i Stockholm en abonnementsordning, så gæster der er medlem af hotellets klub, kan opleve hotel-fornemmelsen hjemme, selv om de for længst er tjekket ud. Det sker til et udvalgt område – Kungsholmen i Stockholm – tæt ved hotellet, skriver Turisme.nu.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne