Nu kan man bestille drinks, snacks og andre room-service varer hos robotten "Jeeves". Det sker på Hotel Rilano i München. Ideen er, at robotten kan erstatte minibaren på værelset. Alene her er der pæne besparelser på strøm og vedligeholdelse. Snart kan Jeeves også fungere som Concierge.

Man bestiller ved at taste 333 og angive sit værelsesnummer. Kort efter ringer Jeeves tilbage og fortæller, at han står foran døren. Klar med sit udvalg af varer. Gæsten åbner døren, og når hun/han berører robotten, åbner den op for udvalget. Man afregnes direkte på værelset for det, man har taget.

Jeeves kan også benyttes til at bringe f.eks. håndklæder eller tandbørster, når det er efterspurgt af en konkret gæst. Så behøver man ikke mandskab til at bringe varerne ud. "Jeeves er forbundet med hotellets wi-fi og arbejder fuldkommen på egen hånd," siger Johannes Fuchs fra firmaet Robotise i München.

Læs mere på Kursuslex.dk.

Har du fået læst?

Klar til årets Danish Travel Awards

For 24. gang arrangerer STANDBY.dk den årlige Danish Travel Awards, og det sker ved et gallaarrangement i Cirkusbygningen i København. Her vil aftenens konferencierer, TV 2-journalisterne Natasja Crone og Rasmus Tantholdt, i år afsløre vinderne af i alt 20 Danish Travel Awards, skriver Standby.dk.

Skal hoteller selv køre taxa med gæsterne?

Der er for lang ventetid på taxa, især uden for de større byer, skriver Erhverv+ Fyn. Og problemet er den nye taxalov, som har gjort det uattraktivt at køre taxature uden for byerne, hvor de fleste kunder er.

Log ind

NYHEDSBREV
HOLD DIG OPDATERET MED NYHEDER FRA HORESTA

Venligst accepter betingelserne